اینترنت و شبکه

بازار سرمایه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 27, 2022
17:01 چهارشنبه، 7ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135427

۳۰۰ میلیون سهم آسیاتک در بورس به فروش رفت

 
عرضه اولیه سهام آسیاتک با فروش ۳۰۰ میلیون سهم در شرایطی انجام شد که بیش از یک میلیون و ۵۸۰ هزار کد معاملاتی در این عرضه اولیه شرکت کردند و به هرکدام ۱۹۶ سهم تعلق گرفت. آسیاتک دومین ارائه‌دهنده اینترنت ثابت در کشور است که سهام خود را در بازار سرمایه عرضه می‌کند.
 
امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۱) سرانجام آسیاتک توانست ۱۵ درصد از سهام خود را در بورس عرضه کند. ۱۲ درصد سهام (۲۴۰ میلیون سهم) این شرکت به صورت عمومی و ۳ درصد (۶۰ میلیون سهم) به صندوق‌های سرمایه‌گذاری عرضه شد. در همین راستا یک میلیون و ۵۸۰ هزار سرمایه‌گذار حقیقی و حقوقی اقدام به خرید سهام آسیاتک کردند. قیمت پایه سهام آسیاتک، برای هر سهم ۶۰۶ تومان تعیین شده است که تا سقف قیمت عرضه اولیه یعنی ۶۶۶ تومان پیشروی کرد.
 
پیش از این در سال ۹۶ نماد آسیاتک روی تابلوی بورس به ثبت رسیده؛ اما به دلیل وجود مشکلاتی، سهام این شرکت عرضه نشد.
 
قرار است حداکثر تا ۳ ماه آینده، ۱۰ درصد دیگر (۷ درصد عرضه عمومی و ۳ درصد بازارگردان) از سهام آسیاتک عرضه شود.
 
مدیرعامل آسیاتک: ۳۰ درصد از سهم بازار فیبرنوری کشور را می‌خواهیم
مراسم عرضه اولیه سهام شرکت انتقال داده‌های آسیاتک با نماد آسیاتک در ساختمان سازمان بورس اوراق بهادار تهران برگزار شد. در این مراسم، مدیرعامل آسیاتک، محمدعلی یوسفی‌زاده و مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران، محمود گودرزی حضور داشتند و زنگ عرضه اولیه آسیاتک را به صدا در آوردند.
 
یوسفی‌زاده در حاشیه این مراسم به خبرنگار پیوست در مورد تأثیر ورود شرکت به بورس بر سرمایه‌گذاری‌های آتی گفت:‌ سطح شرکت با سهامی عام شدن و پشتوانه‌هایی که از طریق جذب سرمایه انجام می‌شود تغییر می‌کند. ما در برنامه‌هایمان قبل از عرضه عمومی اعلام کرده بودیم در توسعه فیبر نوری نقش کلان داریم.
 
محمدعلی یوسفی‌زاده به همراه دیگر اعضای هیأت مدیره آسیاتک
 
او ادامه داد: در این‌باره با وزرات ارتباطات مذاکرات لازم را انجام دادیم که ادامه دارند. برای استان‌های مختلف، کلان‌شهرها و شهرهای کوچک طرح خود را ارائه داده‌ایم. آسیاتک رشد و توسعه خود را در تمام شهرهای کشور دنبال کرده است و برنامه‌هایمان صرفاً برای کلان‌شهرها نبوده.
 
مدیرعامل آسیاتک در مورد برنامه‌های این شرکت برای راه‌اندازی ۲۰ میلیون فیبر نوری در کشور که وزیر ارتباطات بارها بر آن تأکید کرده است نیز بیان کرد: تأکید داریم بیش از ۳۰ درصد بازار فیبر نوری را تصاحب کنیم.
 
آسیاتک از سال ۹۵ در تلاش است تا وارد بازار سرمایه کشور شود، حتی یک بار هم در سال ۹۶ نماد این شرکت در تابلوی بورس درج شد اما به دلیل برخی ابهامات حقوقی مربوط به ساختار شرکت، سهامش در بورس عرضه نشد. سرانجام امروز آسیاتک تبدیل به دومین شرکت ارائه‌دهنده اینترنت ثابت در کشور شد که پایش به بورس کشور باز شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.