اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

May 7, 2022
11:20 شنبه، 17ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135595

متا با قوانین سختگیرانه تر در آلمان روبرو می شود

 
دفتر کارتل آلمان اعلام کرد متاپلتفرمز اهمیت زیادی در رقابت بازار دارد و از همین رو رگولاتور آزادی عمل بیشتری در محدود کردن قدرت بازاری شرکت های دیجیتالی که عضو این گروه هستند، دارد.
 
 به نقل از رویترز، دفتر کارتل آلمان اعلام کرد متاپلتفرمز (مالک فیس بوک) اهمیت زیادی در رقابت در بازارهای مختلف دارد. به این ترتیب رگولاتور آزادی عمل بیشتری برای محدود کردن قدرت بازاری شرکت های دیجیتالی دارد که در این گروه قرار می گیرند. بنابراین قوانین سختگیرانه تری در آلمان برای متا وضع خواهد شد.
 
طبق قانونی که قانونگذاران آلمانی در اوایل ۲۰۲۱ میلادی وضع کرده اند، دفتر کارتل آلمان می تواند فعالیت هایی که ضد رقابتی تشخیص می دهد را ممنوع کند.
 
متا که مالک اینستاگرام و واتس اپ نیز است، به عنوان یک اکوسیستم شبکه اجتماعی با تبلیغات پشتیبانی می شود، همچنان در حال گسترش است و بخش زیادی از جمعیت آلمان از آن استفاده می کنند.
 
در بیانیه رگولاتور رقابت آلمان آمده است: این دسته بندی جدید مبنایی برای نتیجه گیری سریع درباره فرایندهای آنتی تراستی است که علیه متا جریان دارند.
 
سخنگوی متا نیز در این باره گفت: هرچند با استدلالی که منجر به تصمیم اداره کارتل فدرال شده است، موافق نیستیم اما همچنان بر ارائه بهترین سرویس ممکن به کاربران در آلمان، با رعایت کلیه قوانین و مقررات متمرکز خواهیم بود.
 
دفتر کارتل آلمان در سال ۲۰۱۹ میلادی به این شرکت دستور داده تا جمع آوری داده را محدود کند و اعلام کرد این شرکت از قدرت برتر خود در بازار سوءاستفاده کرده تا داده های کاربران را بدون رضایت شان جمع آوری کند. متا که در آن زمان فیس بوک نام داشت، خواستار تجدیدنظر دراین باره شد و این پرونده همچنان در دادگاه تحت بررسی است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.