اپراتورها

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

May 7, 2022
11:36 شنبه، 17ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135601

۷۰۲ هزار شکایت در حوزه ارتباطات به ثبت رسیده است

 
 تعداد شکایت‌های مردم از حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، ظرف مدت هفت سال به بیش از ۷۰۲ هزار شکایت رسیده است.
 
 اواخر سال ۹۷ سامانه‌ای برای نظارت بر شکایت‌های مردم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تحت عنوان «پاسخگویی به شکایات ICT» راه‌اندازی شد.
 
این سامانه جهت پاسخگویی به شکایت‌های مشترکین با هدف بهره‌مندی از نظرات آن‌ها برای ارتقای بهبود کیفیت ارایه خدمات، نظارت موثرتر بر عملکرد ارایه ‌دهندگان خدمات، سرعت دادن به رفع اشکالات شبکه‌های ارتباطی، فناوری اطلاعات و پستی راه‌اندازی شده است.
 
در سامانه جدید امکان ثبت شکایت‌ها براساس موقعیت جغرافیایی مکان، نوع سرویس‌های متداول و به تفکیک ارایه‌دهندگان خدمات وجود دارد.
 
در این سامانه که آمار شکایات به صورت آنلاین در دسترس مردم قرار دارد تا کنون ۷۰۲ هزار و ۲۱۶ شکایت به ثبت رسیده است. از این تعداد ۶۸۵ هزار و ۸۱۰ (۹۷ درصد) شکایت خاتمه یافته و بقیه در حال رسیدگی هستند. این آمار نشان می‌دهد که به طور تقریبی روزانه حدود ۵۰ شکایت در این سامانه ثبت شده است.
 
۲۰ هزار شکایت در ۲ ماه
 
از ابتدای امسال تعداد ۲۰ هزار و ۱۵۳  شکایت به ثبت رسیده و ۱۴ هزار و ۹۲ (۷۰ درصد) شکایت خاتمه یافته است.
 
آماری که در این داشبورد به روز می‌شود حکایت از این دارد که در یک ماه گذشته، بیش از ۱۵ هزار شکایت در حوزه ارتباطات به ثبت رسیده که بیش از ۹ هزار (۶۲ درصد) شکایت بررسی شده و خاتمه یافته است.
 
اینترنت با ۳۵۱ هزار شکایت در صدر
 
از ابتدای راه‌اندازی این سامانه تا کنون، ۳۵۱ هزار و ۲۱۷ شکایت در خصوص مشکلات اینترنت به ثبت رسیده و به بیش از ۳۴۳ هزار شکایت در این حوزه رسیدگی شده است.
 
در ۲ ماه گذشته از سال ۱۴۰۱، بیش از هفت هزار شکایت به ثابت رسیده که از این تعداد به پنج هزار و ۲۹۹ شکایت رسیدگی شده است. تعداد شکایات در یک ماه گذشته پنج هزار و ۳۱۴ شکایت است که به ۶۸ درصد (۳ هزار و ۶۳۸) آن رسیدگی شده است.
 
تلفن ثابت در رتبه دوم شکایات مردمی
 
بیشترین شکایت پس از اینترنت مربوط به تلفن ثابت است. بر اساس آخرین آمار تعداد ۱۶۵ هزار و ۷۴۲ شکایت در حوزه تلفن ثابت، ۱۴۸ هزار و ۶۲۰ شکایت در حوزه تلفن همراه، یک هزار و ۳۶۱ شکایت در حوزه ارزش افزوده، ۲۰ هزار و ۹۱ شکایت در حوزه خدمات پستی، هشت هزار و ۷۱۵ شکایت در حوزه دفاتر پیشخوان دولت و ۶ هزار و ۴۷۰ شکایت در حوزه مشکلات مربوط به تشعشعات دکل‌های مخابراتی در این سامانه به ثبت رسیده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.