تلفن همراه

فناوری

گوشی

May 8, 2022
11:08 یکشنبه، 18ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135635

آیفون ۱۵ ممکن است با مودم ۵G اختصاصی راهی بازار شود

 
اپل طی چند سال اخیر توجه ویژه‌ای به حوزه‌ی مودم‌های ۵G نشان داده تا در این زمینه دیگر نیازی به استفاده از مودم‌های ساخت کولکام نداشته باشد. حالا بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، اپل ممکن است از سال ۲۰۲۳ برای سری آیفون ۱۵ به بهره‌گیری از مودم ۵G اختصاصی روی بیاورد.
 
روی هم رفته اپل از جمله شرکت‌هایی است که به مخفی‌کاری گسترده برای برنامه‌های خود شهرت دارد اما حتی این شرکت هم نمی‌تواند برنامه‌های بزرگ و مهم خود را مخفی کند. در رابطه با تلاش اپل برای ساخت مودم ۵G نیز نشانه‌های موثق و متعددی وجود دارد. به عنوان مثال این شرکت در سال ۲۰۱۹ بخش مودم موبایل اینتل را به همراه ۲۲۰۰ کارمند شاغل در این بخش تصاحب کرد. همچنین در شهر سن‌دیگو که مقر کوالکام در آن قرار دارد، اپل حدود ۱۴۰ فرصت شغلی برای نیروهای متخصص در زمینه‌ی مودم‌ موبایل ایجاد کرده است. در ضمن سال گذشته یکی از مدیران ارشد کوالکام اعلام کرد که آن‌ها انتظار دارند در سال ۲۰۲۳ فقط ۲۰ درصد از مودم‌های ۵G آیفون را تامین کنند. این در حالی است که در حال حاضر تمام این مودم‌ها از طرف کوالکام ارائه می‌شود.
 
روی هم رفته استفاده از مودم ۵G اختصاصی مزایای زیادی برای اپل به همراه دارد. مهم‌ترین مزیت بحث هزینه‌ها است. اگرچه در ابتدا برای طراحی و ساخت این مودم‌ها میلیاردها دلار هزینه کرده، اما در عرض چند سال تمام این هزینه‌ها جبران می‌شود. همچنین با استفاده از مودم اختصاصی، اپل می‌تواند با تغییر در طراحی و تنظیمات آن‌ها، سرعت این مودم‌ها را افزایش دهد و همچنین مصرف انرژی را هم پایین بیاورد.

 
با وجود اینکه اپل سال‌هاست برای گجت‌های مختلف خود از چیپست اختصاصی بهره می‌برد و حالا هم کامپیوترهای مک با تراشه‌های اختصاصی این شرکت راهی بازار می‌شوند، اما در کل ساخت مودم‌های ۵G اصلا کار راحتی نیست. در همین زمینه می‌توانیم به اینتل اشاره کنیم که بعد از سال‌ها تلاش در این حوزه، در نهایت این پروژه را کنار گذاشت. اما با توجه به خبرها و گزارش‌های منتشر شده، ظاهرا برنامه‌های اپل مطابق انتظار مدیران این شرکت پیش رفته‌اند.
 
طبق شایعات مطرح شده، سال آینده مدل‌های پرو آیفون ۱۵ همراه با دوربین پریسکوپی راهی بازار می‌شوند. همچنین یکی دیگر از افشاگران مشهور مدعی شده که اپل قصد دارد برای تمام مدل‌های سری آیفون ۱۵ از نمایشگر حفره‌دار بهره ببرد. در کل این گوشی‌ها به لطف تراشه‌ و مودم اختصاصی، بدون شک در زمینه‌ی اینترنت ۵G حرف زیادی برای گفتن خواهند داشت.
 
به نظر شما استفاده از مودم‌های ۵G اختصاصی برای آیفون، آیپد و شاید مک منجر به بهبود این محصولات خواهد شد؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما و دیگران در میان بگذارید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.