اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

مخابرات فضایی

May 10, 2022
14:14 سه شنبه، 20ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135722

تهدید به مرگ ایلان ماسک توسط روسیه

 
دیجیاتو/ ایلان ماسک در توییتی اعلام کرد که اگر به هر دلیل مشکوکی از دنیا رفت، از آشنایی با مخاطبان خود خوشحال شده است. پست او در واکنش به بیانیه رئیس سازمان فضایی روسیه است که ظاهرا از تصمیم این کشور برای تلافی‌جویی از ثروتمندترین فرد دنیا به خاطر ارائه اینترنت ماهواره‌ای به اوکراین و حمایت از آن‌ها خبر می‌دهد.
 
ایلان ماسک در توییتی بیانیه «دمیتری روگوزین»، رئیس روسکاسموس به رسانه‌های روسیه را منتشر کرد. در این بیانیه گفته شده بود که ماسک از طریق شرکت اسپیس ایکس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در اختیار نیروهای نظامی و شبه‌نظامی اوکراین از جمله گردان نازی Azov قرار داده است.
 
 
در ترجمه انگلیسی این بیانیه آمده: «اذعان سرهنگ «دمیتری کورمیانکوف»، فرمانده تیپ 36 نیروی دریایی اوکراین که به اسارت درآمده، نشان می‌دهد که ترمینال‌های شرکت ماهواره‌ای استارلینک ایلان ماسک توسط هلیکوپترهای ارتشی به گروه‌های شبه‌نظامی گردان نازی Azov و نیروهای نظامی حاضر در شهر ماریوپول تحویل داده شده‌اند. بر اساس اطلاعات ما، تحویل تجهیزات استارلینک توسط پنتاگون انجام شده. بنابراین، ایلان ماسک در تامین تجهیزات ارتباطی نیروهای فاشیست اوکراین دخیل است و به همین خاطر، فرقی نمی‌کند که چقدر مسخره‌بازی دربیاوری ایلان، چون تو هم مانند یک بزرگسال پاسخ اقداماتت را خواهی گرفت.»
 
 
ایلان ماسک: تلاش می‌کنم زنده بمانم
این بیانیه که از همان ابتدا شبیه نوعی تهدید به نظر می‌رسید، بعدا واکنش ماسک را در پی داشت. او در توییتی نوشت: «اگر تحت شرایط مشکوکی مُردم، از آشنایی با شما خوشحال شدم.» مادر ایلان ماسک در پاسخ به این توییت که به مذاق او خوش نیامده، با دو ایموجی عصبانی اعلام کرد که این واکنش به نظرش خنده‌دار نیست. ماسک در پاسخ در توییتی نوشت: «معذرت می‌خواهم! تمام تلاشم را می‌کنم که زنده بمانم.»
 
 
ظاهرا ایلان ماسک از این تهدید چندان نگران نشده و در ادامه رفتارهای عجیبش در توییتر این پست را منتشر کرده است. از سوی دیگر، تهدید روگوزین هم چندان جدی به نظر نمی‌رسد، چون این اولین باری نیست که او حرف‌های مبالغه‌آمیز می‌زند. روگوزین قبلا بارها گفته بود در صورت ادامه‌دار بودن تحریم‌ها، روسیه را از ایستگاه فضایی بین‌المللی خارج می‌کند، اما هنوز چنین کاری انجام نداده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.