تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 10, 2022
16:16 سه شنبه، 20ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135724

کلیک مایند می‌خواهد نبود نوشن را جبران کند

 
پلتفرم کلیک‌مایند با سرویس‌دهی به کسب‌وکارهای کوچکتر، می‌خواهد نبود سرویس‌هایی مانند نوشن (notion) را جبران کند.
 
 اوایل اردیبهشت‌ماه بود که در اخبار اعلام شد نرم‌افزار مدیریت پروژه نوشن (notion) اقدام به بلاک کردن یا تعلیق حساب کاربران ایرانی خود کرده و دلیل این کار را با ارسال ایمیل برای مشترکان، تحریم‌های آمریکا علیه ایران دانسته است.
 
حالا با دچار مشکل شدن این نرم‌افزار که پس از شیوع کرونا محبوبیت زیادی بین کاربران ایرانی پیدا کرد، پلتفرم‌های ایرانی فعال در این حوزه در تلاش‌اند تا با توجه به ویژگی‌ها و صلاحیت‌های بومی‌سازی شده خود را معرفی کنند. در همین رابطه پلتفرم کلیک‌مایند که خود را یک مغز تیمی پیشرفته، هویت‌یابی می‌کند، قصد دارد با شتاب‌دهی به جریان اطلاعات و دانش‌ در تیم‌ها بهره‌وری‌ آنها را بالاتر ببرد.
 
خشایار جهانیان، در گفت‌وگو با پیوست درباره این پروژه می‌گوید: «یک سال قبل به این نتیجه رسیدیم همانطور که پلتفرم ما سال‌هاست در حوزه مدیریت دانش به کسب‌وکارهای بزرگ ایرانی خدمات ارائه می‌دهد، می‌تواند با توجه به قابلیت‌های خود در فضای مجموعه‌های کوچک نیز مورد استفاده قرار بگیرد.»
 
او در ادامه با اشاره به اینکه برای این منظور تجربه کاربری بسیار متفاوت می‌شود، افزود: «ما در یک سال گذشته تمرکز خود را روی همین تجربه کاربری گذاشتیم و حالا ابزاری در اختیار داریم که می‌تواند به شرکت‌ها و کسب‌وکارهای کوچک کمک کند تا هرگونه نیازی که برای مدیریت اطلاعات دارند را برطرف کنند. آنها می‌توانند در کلیک مایند سیستم ایجاد کرده، فرم و الگو بدهند تا یک حافظه سازمانی یا یک مغز گروهی ایجاد کنند.»
 
جهانیان در ادامه توضیح می‌دهد که بخشی از مشتریانی که در حال حاضر گروه هدف کلیک‌مایند هستند، شرکت‌های کوچکی‌اند که به سیستم‌های اطلاعاتی نیاز دارند اما آنقدر گسترده نیستند که از سیستم‌های اطلاعاتی رایج استفاده کنند. «به طور مثال ممکن است برای یک شرکت پنج یا ۱۰ نفره خرید هم‌زمان  یک سیستم اتوماسیون اداری یا مدیریت اسناد مقدور نباشد یا از سویی دیگر چندان نیازهای بالغی نیز نداشته باشد که از سیستم‌های موجود بازار استفاده کند؛ با این‌حال انعطاف‌پذیری پلتفرم ما این امکان را به کاربر می‌دهد که نیازهای مشخص کسب‌وکار خود را روی آن وارد کند.»

خشایار جهانیان، مدیرعامل کلیک‌مایند
مدیرعامل کلیک‌مایند با اشاره به اینکه در دنیا به این قابلیت‌ها محیط کار دیجیتال نیز اطلاق می‌شود، می‌گوید: «به بیانی ساده این پلتفرم می‌تواند یک نرم‌افزار سازمانی یا یک ERP برای شرکت‌های کوچک باشد تا بتوانند نیازهای اطلاعاتی خود را در آن مدیریت کنند.»
 
او توضیح می‌دهد که مخاطبان کلیک مایند ممکن است فعالیت‌های مختلفی را انجام بدهند. «به طور مثال ممکن است مجموعه‌ای باشند که نیاز دارد راهنمای محصول خود را تولید کرده تا به‌صورت متمرکز و برای مخاطبان خود منتشر کند، یا گروهی که اقلام دیجیتالی مانند کتاب دیجیتال یا تصویر و ویدئو دارند و می‌خواهند آنها را بارگذاری  و به یکدیگر مرتبط کنند و در زمان مناسب از آنها استفاده کند یا مجموعه‌ای که کار تحقیق و توسعه (R&D) انجام می‌دهد و به‌صورت روزانه تست انجام می‌دهد و مایل است که اعضای تیم را در یک الگوی مشترک ثبت کند تا بتواند فرایند تحقیق و توسعه خود را سرعت بدهد و از دانش جمعی خود به‌خوبی  استفاده کنند.»
 
مدیرعامل کلیک‌مایند در رابطه با مزیت رقابتی کلیک مایند با پلتفرم‌های بین‌المللی مانند نوشن و کانفلوئنس برای جذب کاربران ایرانی می‌گوید: «نوشن به دلیل سادگی در نحوه تولید یادداشت‌‌ها و مرتبط کردن اطلاعات با یکدیگر جذابیت خاصی برای کاربران دارد اما چرخه عمر اطلاعات در نوشن به نسبت کوتاه است و هرچند که کاربران برای پروژه‌های دو یا سه ماهه از آن استفاده می‌کنند اما امکان ندارد شما به اطلاعاتی که یک سال قبل در نوشن ثبت کرده‌اید، سر بزنید و همچنان برای شما معنی‌دار باشند و این طبیعت نوشن است.»
 
جهانیان در ادامه مزیت رقابتی خود را تلاش بر ایجاد حافظه بلندمدت‌تر دانسته و می‌گوید:‌ «زمانی که کاربران نیاز دارند اطلاعات به شکل بلندمدت‌تر نگهداری شوند، روی آنها کاری انجام دهند و منسجم‌تر باشند، کلیک مایند می‌تواند انتخاب آنها باشد؛ علاوه‌بر این ما قابلیت‌های پایه‌ای نوشن و امکانات مشابه آن را نیز در سیستم خودمان داریم.»
 
او بر این باور است موضوعی که باعث می‌شود کاربر به سمت یک محصول خارجی برود، صرفاً ویژگی‌های خود محصول نیست.
 
مدیرعامل کلیک‌مایند با اشاره به اهمیت قابل اطمینان بودن و یکپارچگی نرم‌افزار توضیح می‌دهد: «در دنیای امروز و به‌ویژه حوزه‌هایی که در آنها بازیگر بزرگ وجود دارد، شما می‌بینید که یک پلتفرم بخشی از دغدغه‌های کاربر را برطرف می‌کند و بخش‌های دیگر توسط پلتفرم‌های دیگری انجام می‌شود، در نتیجه شما بدون وجود امکان یکپارچگی با سایر پلتفرم‌ها نمی‌توانید جایگاه خود را در بین کاربران پیدا کنید.»
 
او در پایان می‌گوید: «امیدواریم که در ماه‌های آینده ضمن بین‌المللی کردن این پلتفرم و جذب سرمایه‌ای که خواهیم داشت، بتوانیم کلیک‌مایند را از نظر همگرایی به استاندارد جهانی برسانیم.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.