رسانه‌های اجتماعی

May 11, 2022
11:53 چهارشنبه، 21ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135748

بیل گیتس به ویروس کرونا مبتلا شد

 
بیل گیتس که نامش دوباره در دوران همه‌گیری بر سر زبان‌ها افتاده بود و میلیون‌ها دلار برای مبارزه با کرونا کمک مالی کرده بود، در صفحه توییتر خود اعلام کرد که به این ویروس مبتلا شده و علائم خفیفی داشته است. او می‌گوید دوز تقویتی واکسن را زده بوده و حالا خودش را قرنطینه کرده است.
 
مشخص نیست که این اولین ابتلای بیل گیتس 66 ساله به ویروس کروناست یا خیر. با این حال، او اعلام کرده که حالش خوب است و اخیرا به‌صورت مجازی در جلسه‌ای با تیم بنیاد خود شرکت کرده است. هفته گذشته کتابی به قلم گیتس چاپ شد که «چگونه از همه‌گیری بعدی جلوگیری کنیم» نام دارد. این کتاب توضیح می‌دهد که چگونه کشورها می‌توانند از طریق اقدامات مشترک از وقوع همه‌گیری‌های جهانی پیش‌گیری کرده و تمام بیماری‌های تنفسی را از بین ببرند.
 
بیل گیتس: همچنان باید محتاط بود
هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت پیش‌تر در مصاحبه‌ای با فایننشال تایمز گفته بود: «ما هنوز در معرض ریسک پیدایش سویه‌های جدیدی قرار داریم که ممکن است مسری‌تر یا کشنده‌تر باشد. نمی‌خواهم پیام‌آور ترس و نابودی باشم، اما احتمال وقوع این سناریو خیلی بیشتر از 5 درصد است و شاید هنوز با بدترین شرایط همه‌گیری مواجه نشده باشیم.»
 
اگرچه شمار مبتلایان جدید ویروس کرونا به خاطر سویه امیکرون BA.2 در حال افزایش است، آمار مرگ و میر روزبه‌روز کمتر می‌شود. گیتس می‌گوید سازمان بهداشت جهانی باید تیمی از متخصصان را تشکیل دهد تا به‌سرعت بتوانند تهدیدهای سراسر دنیا را تشخیص دهند و با دولت‌های جهانی هماهنگ باشند تا از سرایت بیماری‌های آتی به سایر نقاط دنیا جلوگیری کنند.
 
او معتقد است که این کارگروه به سرمایه‌گذاری عظیمی از سوی سازمان بهداشت جهانی و کشورهای عضو آن نیاز دارد. به‌علاوه، باید ابزارهایی در اختیار کارشناسان این برنامه قرار بگیرد تا بتوانند در کمترین زمان شیوع بیماری‌های بعدی را شناسایی کنند.
 
بیل گیتس می‌گوید: «به نظرم عجیب است که به این تراژدی نگاه کنیم و به‌عنوان شهروندان این جهان چنین سرمایه‌گذاری‌هایی نداشته باشیم.» او قبلا در ماه آوریل گفته بود لازم است میلیاردها دلار هزینه شود تا از هدررفت تریلیون‌ها دلار جلوگیری کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.