اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

May 12, 2022
12:20 پنجشنبه، 22ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135771

جک دورسی به توییتر برنمی‌گردد

 
جک دورسی، یکی از بنیانگذاران توییتر، اعلام کرد علاقه‌ای برای به دست گرفتن مجدد مدیریت این پلتفرم رسانه اجتماعی ندارد.
 
جک دورسی که در حال حاضر مدیر شرکت پرداخت بلوک (Block Inc) است، ۲.۴ درصد سهم در توییتر دارد.
 
از زمانی که توییتر در ۲۵ آوریل پیشنهاد خرید ۴۴ میلیارد دلاری ایلان ماسک را پذیرفت، شفافیت چندانی درباره مدیریت جدید این شرکت پس از نهایی شدن این قرارداد، وجود نداشته است.
 
رویترز ۲۹ آوریل گزارش کرد ایلان ماسک مدیرعامل جدیدی را در نظر دارد اما گزارش‌هایی منتشر شده که خود وی ممکن است موقتا این مسئولیت را بر عهده بگیرد.
 
دورسی در زمان مدیریت توییتر، حضور پرهیاهویی داشت. وی دو سال پس از راه اندازی توییتر در سال ۲۰۰۸ سمت مدیرعاملی را به شخص دیگری واگذار کرد، اما در سال ۲۰۱۵ دوباره این سمت را بر عهده گرفت تا این که سال میلادی گذشته این سمت را به پاراگ آگراوال، مدیر فناوری وقت توییتر داد. وی پس از اعلام توافق ایلان ماسک برای خرید توییتر، گفته بود: توییتر شرکتی است که همیشه مسئله مهمی برای من و بزرگترین افسوسم بوده است. توییتر در مالکیت وال استریت و مدل تبلیغات است. پس گرفتن توییتر از وال استریت، نخستین گام درست است.
 
در این بین، اسناد اخیر رگولاتوری نشان می‌دهد ایلان ماسک سرگرم گفت‌وگو با جک دورسی برای استفاده از سهم وی در پیشنهاد خرید توییتر است.
 
همچنین وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه گزارش کرد رگولاتورهای آمریکایی سرگرم تحقیق از تاخیر ایلان ماسک در افشای خرید میزان قابل توجه از سهام توییتر هستند.
 
بر اساس گزارش رویترز، ماسک چهارم آوریل با ۱۰ روز تاخیر به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام کرد ۹.۲ درصد سهام توییتر را در اختیار دارد. سرمایه‌گذاری که بیش از پنج درصد از سهم یک شرکت را در اختیار دارد، باید ظرف مدت ۱۰ روز اسنادی را نزد این رگولاتور تنظیم کند. این اقدام سیگنال اولیه‌ای است که به سهامداران دیگر نشان می دهد یک سرمایه گذار بزرگ ممکن است کنترل شرکت را به دست بگیرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.