تلفن همراه

گوشی

May 12, 2022
12:40 پنجشنبه، 22ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135778

مینگ-چی کو: آیفون 15 از Type-C به جای لایتنینگ استفاده خواهد کرد

 
اپل سال‌هاست که از درگاه تکراری لایتنینگ در آیفون‌های خود استفاده می‌کند و کاربران همچنان منتظر ارائه درگاه Type-C در این محصولات هستند. حال تحلیلگر معروف اپل یعنی «مینگ-چی کو»، به‌تازگی از تجهیز سری آیفون 15 اپل به درگاه Type-C خبر داده است. این موضوع می‌تواند با قوانین جدید اروپا نیز در ارتباط باشد.
 
سری آیفون 15 مانند قبل میزبان چندین عضو با قابلیت‌های جدیدتر خواهد بود. گزارشات حاکی از این هستند که مینگ-چی کو صحبت‌های جدیدی را در رابطه با به‌کارگیری درگاه شارژ جدیدتر در آیفون‌ها مطرح کرده است.
 
زمان خداحافظی با درگاه لایتنینگ در آیفون 15 فرا می‌رسد؟
طی چندین سال اخیر، شایعات فراوانی از حذف درگاه لایتنینگ و جایگزینی آن با درگاه Type-C خبر داده شده است؛ اما هر بار کوپرتینویی‌ها کار خودشان را کرده و از همان درگاه قدیمی استفاده می‌کنند. از طرف دیگر با تاریخ رونمایی از سری iPhone 15 فاصله زیادی داریم و هنوز خانواده آیفون 14 هم از راه نرسیده است.
 
با وجود این توصیفات، ظاهرا مینگ-چی کو استدلال محکمی دارد. او اخیرا با یک سری از تأمین‌کنندگان صحبت کرده و توانسته اطلاعاتی پیرامون این موضوع به دست بیاورد. بنابراین در نهایت وقوع چنین اتفاقی در سری iPhone 15 دور از ذهن نخواهد بود.
 
حال به‌کارگیری درگاه Type-C به جای لایتنینگ چه مزیت‌هایی دارد؟ در وهله اول، این درگاه می‌تواند سرعت انتقال داده‌ها و اطلاعات را به طرز چشمگیری بهبود ببخشد. همچنین این امکان را برای اپل فراهم می‌کند تا بتواند آیفون‌های جدیدش را به پشتیبانی از فناوری شارژ فوق‌سریع تجهیز کند. به نظر می‌رسد که زمان خداحافظی با درگاه لایتنینگ فرا رسیده باشد.
 
قانون جدید اتحادیه اروپا می‌تواند در این امر دخیل باشد. بر اساس این قانون، تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند موظفند تا محصول خود را به درگاه Type-C به عنوان یک استاندارد عمومی مجهز کنند. بنابراین اپل از ترس جریمه شدن و درگیری با اروپایی‌ها، تصمیم گرفته تا کم کم به سمت و سوی استفاده از Type-C در آیفون‌های بعدی خود برود.
 
به نظر شما اپل بالأخره از درگاه Type-C در آیفون‌های بعدی استفاده خواهد کرد یا خیر؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.