رگولاتوری

May 16, 2022
16:24 دوشنبه، 26ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135884

پیام رئیس رگولاتوری به مناسبت روز جهانی ارتباطات

 
امسال "فناوری‌های دیجیتال برای افراد مسن و سالمندی سالم" بعنوان شعار روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی (WTISD) انتخاب شده است. انتخابی هوشمندانه که با توجه به افزایش سن امید به زندگی در طی دو دهه اخیر و روند صعودی پیری جمعیت در کشورهای مختلف دنیا، در نظر گرفتن الزاماتی در حوزه‌های مختلف سیاستگذاری در بخشهای اجتماعی و فرهنگی را به ما گوشزد می‌کند. پیش از این بنیان این الزامات، در کشور در قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ج.ا.ا بنا نهاده شد و شورای ملی سالمندان با هدف سیاستگذاری در جهت تامین سلامت و رفاه سالمندان کشور تشکیل شد. در آن زمان ارتباطات و فناوری اطلاعات همچون امروز در زندگی روزمره مردم نقش ویژه‌ای نداشت. اما اکنون با توسعه زیرساخت‌های ICT و در هم تنیدگی فناوری‌های ارتباطی با زندگی روزمره، فرصت مغتنمی در اختیار ماست تا بتوانیم با استفاده از فناوری‌های دیجیتال، سالمندی سالم را برای بخشی از جمعیت کشور رقم بزنیم که نقش بزرگی در رسیدن به دستاوردهای اجتماعی و اقتصادی حال حاضر داشته‌اند. جمعیتی که اکنون نیازمند مراقبت و کمک هستند و با استفاده از ظرفیت بالای ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌توان خدمات مختلفی را در حوزه‌های اجتماعی، سلامتی، مراقبت و … به آنان ارایه کرد تا بتوانند زندگی همراه با تندرستی تجربه کنند و همچنان مشارکت فعالی در عرصه‌های اجتماعی داشته باشند.
امید که تلاش‌های خانواده بزرگ ارتباطات کشور در توسعه بسترهای ICT و تسهیل دسترسی همگان به خدمات این حوزه، بیش از پیش به ثمر نشسته و فرصت‌های بی‌شماری را برای زندگی همراه با آگاهی و سلامتی برای مردم عزیز کشورمان فراهم کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.