اپراتورها

تلفن همراه

May 16, 2022
16:40 دوشنبه، 26ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135889

مدیرعامل مخابرات: در سال آینده بیش از ۸ هزار میلیارد تومان در توسعه ارتباطات سرمایه‌گذاری خواهیم کرد

 
مدیرعامل شرکت مخابرات در آیین بهره برداری از پروژه های شرکت مخابرات ایران اعلام کرد که این شرکت در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری روی پروژه های مختلف انجام داده و ابراز امیدواری کرد که این رقم در سال آینده به بیش از ۸ هزار میلیارد تومان برسد.
 
صبح امروز ۲۷ اردیبهشت ماه در مراسم بهره برداری از پروژه‌های شرکت مخابرات ایران «مجید سلطانی» تاکید کرد در سال گذشته در بستر مخابرات بیش از ۲۲۰ هزار پورت ADSL و ۶۵ هزار پورت VDSL و ۲۴۲ هزار FFTH راه اندازی شده است: «۳۴۰۰ میلیارد تومان گزارش ما فقط در بحث ثابت و زیرساختی است و در بحث سیار حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.‌»
 
سلطانی اعلام کرد که اگر همکاری با مخابرات از سوی دولت ادامه داشته باشد در سال ۱۴۰۱ ما بیش از هشت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این حوزه خواهیم داشت و پروژه های بیشتری را پیش خواهیم برد.
 
سلطانی به مساله شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: «حمایت از تولید دانش بنیان شعار امسال کشور است و مخابرات نیز در این زمینه فعالیت های زیادی داشته و اگر بخواهیم شعار رهبری را محقق کنیم ولی باید بدانیم که کلید این موضوع در دست مخابرات است و ما میتوانیم شرکتهای دانش بنیان را ارتقا ببخشیم.»
 
به گفته سلطانی آنها با بیش از دویست شرکت فناور در داخل کشور در حوزه نرم‌افزار و سخت افزار قرارداد دارند و می‌توانند نقش خاصی در بومی سازی این محصولات داشته باشند:
 
«در صنعت تحول دولت مردمی در مبحث چهارم به بحث فناوری و اقتصاد دانش بنیان اشاره شده و در آن اهدافی چون افزایش سهم کالا و خدمات دانش بنیان از تولید ناخالص داخلی و افزایش میزان اشتغال در این شرکتها تعریف شده است. همچنین در این بحث تاکید شده که شرکت های دانش بنیان باید در حل مسایل اساسی کشور نقش داشته باشند و کاری کنیم که نقش خوبی در اقتصاد کشور داشته باشند و در شرکتهای بزرگ و صنایع نیز از آنها استفاده شود.»
 
در همین سند همچنین به این مسأله که چرا توسعه لایه های مختلف شبکه ملی اطلاعات نامتوازن است نیز اشاره شده و آنطور که سلطانی می‌گوید دلایل آن مربوط به محدودیت منابع مالی و سرمایه گذاری نامتوازن دولت در این شبکه و فقدان توجیه اقتصادی و عدم حمایت حقوقی کافی از سرمایه گذاری بخش غیر دولتی برمی‌گردد.
 
رشدهای مخابرات
 
به گفته سلطانی رشد ترافیک روزانه در این شرکت ۳۳ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته و درآمد حاصل از ارایه خدمات پهن باید نیز ۲۸۱۰۰ میلیارد تومان بوده که ۳۸ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
 
مخابرات در سال ۱۴۰۰ رشد ترافیک روزانه ۳۳ درصد داشته و رشد ۳۰ درصدی نیز در بین مشترکین VDSL و FFTH داشته و افزایش ۴۰۷ هزار مشترک فعال باند پهن را تجربه کرده است. آنطور که سلطانی می‌گوید درآمد حاصل از ارایه خدمات باند پهن ۲۸۱۰۰ میلیارد تومان بوده که ۳۸ درصد رشد نسبت به سال قبل داشته و ۹ درصد رشد در تعداد مشتریان باند پهن در کل کشور وجود داشته است. همچنین بر اساس آمار ارائه شده در این جلسه، در اسفند ۱۴۰۰ رشد ۳۷ درصدی مصرف شبکه نسبت به اسفند ۹۹ رخ داده است.
 
۳۴۰۰ میلیارد تومان هزینه سرمایه‌گذاری که مخابرات در سال ۱۴۰۰ انجام داده به تفکیک به این شرح است: ۲۷۵۰ میلیارد تومان زیرساخت های ارتباط ثابت در سال پیش سرمایه گذاری شده است و
۳۵۰ میلیارد تومان برای زیرساخت های فیبر و انتقال سایت های USO نیز سرمایه گذاری شده است.
همچنین مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان اقدامات سایتهای همراهی شهری و روستای سرمایه گذاری شده است.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در این مراسم با اشاره به تعهداتی که این شرکت در زمینه توسعه شبکه ارتباطات روستایی و مناطق محروم دارد، اعلام کرد در سال جاری ۵ هزار روستا باید به شبکه فیبر نوری متصل شوند که هزینه آن ۸۰۰ میلیارد تومان برآورد شده: «این رقم اگر به موقع تامین شود می‌توان قول این را داد که این موضوع تا پایان سال محقق شود.»
 
 
مدیرعامل مخابرات در پایان صحبت‌های خود اعلام کرد: «آهنگ توسعه در مخابرات ساکن نشده ولی آن سرعت مطلوب را هم ندارد، این کار را کردیم چرا که اگر این رشد متحرک ناگهان ثابت می شد دیگر به حرکت در آوردن آن کار بسیار سختی میشد .»
 
در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های شرکت مخابرات ایران چهار استان مازندران، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و البرز به نمایندگی از دیگر استان‌ها به صورت ویدئوکنفرانس، پروژه‌های خود را افتتاح کردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.