تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 19, 2022
12:18 پنجشنبه، 29ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135972

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: هدف دولت توسعه اقتصاد دیجیتال و رونق کسب‌وکارهای نوآفرین است

 
 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم توسعه اقتصاد دیجیتال و رونق کسب‌وکارهای نوآفرین است.
 
 «عیسی زارع‌پور» روز چهارشنبه در پست اینستاگرامی درباره بازدید که امروز از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های حوزه پست کشور داشت، نوشت: دولت از ایده‌های نو در حوزه اقتصاد دیجیتال و کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری حمایت می‌کند چون این حوزه را راهگشای معضل اشتغال و بستر تولید ثروت برای کشور می‌داند. امسال با تعیین شعار «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» تلاش برای تقویت و تحقق برنامه‌های این بخش مضاعف شده است.
 
وی تاکید کرد: امروز از نمایشگاه «ایده‌بازار پست» در موزه تاریخی ارتباطات دیدن کردم؛ جایی که شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و شتاب‌دهنده‌های عضو مرکز نوآوری پست دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته بودند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: کسب‌وکارهای نوآفرین، شرکت‌های فعال در حوزه‌ پست هوشمند، لجستیک یکپارچه، سیستم‌های پرداخت، حمل و نقل پاک، تجارت الکترونیک، هوش مصنوعی و فناوری‌های حمل و نقل هوشمند در کنار هم ظرفیت‌های این حوزه را توصیف و تشریح کردند. از تک‌تک غرفه‌ها دیدن و با نمایندگان شرکت‌های حاضر گفت‌وگو کردم. برخی از این شرکت‌ها با موضوعات یکسانی وارد عرصه شده بودند که نشان از بازار رقابتی میان این شرکت‌ها داشت؛ رقابتی که موجب افزایش کمیت و کیفیت محصولات یا خدمات خواهد شد و گاهی هم‌افزایی ۲ یا چند شرکت را همراه خواهد داشت.
 
زارع پور افزود: هوشمندسازی پست یکی از برنامه‌های این دوره وزارت ارتباطات است که مراحل قبول، ارسال، تحویل مرسوله به مقصد و رهگیری را دربر می‌گیرد. ظرفیت‌های هوشمندسازی تمامی این مراحل در بخش خصوصی موجود است و دسترسی به پست هوشمند را میسر می‌کند. به زودی در این زمینه خبرهای خوشی خواهید شنید.
 
وی گفت: البته باید عرض کنم کاملا در جریان مشکلات معیشتی همکاران عزیز شرکت پست هستم و به امید خدا برای رفع آن از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد.
 
به گزارش ایرنا، امروز(چهارشنبه) و همزمان با چهارمین روز از هفته ارتباطات، «ایده بازار پست»؛ رویداد نوآوری و کارآفرینی این شرکت با حضور عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود لیائی معاون وزیر ارتباطات، محمدرضا قادری عضو هیئت‌مدیره و رئیس مرکز نوآوری پست، اعضای مرکز نوآوری پست، تجارت الکترونیک و لجستیک پیشرفته، معاونین مدیرعامل و مدیران کل شبکه پستی کشور به‌صورت حضوری و مجازی برگزار شد.
 
در این رویداد، نمایشگاه جانبی دستاوردهای نوآورانه شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه پست برپا شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.