اپلیکیشن

تلفن همراه

May 28, 2022
10:04 شنبه، 7ام خردادماه 1401
کد خبر: 136115

خداحافظی با تلگرام رایگان

اگر اپلیکیشن تلگرام را اکنون دانلود کنید با عبارت "تلگرام برای همیشه رایگان است. بدون تبلیغات. بدون هزینه اشتراک. " روبرو می شوید اما ظاهرا این شعار به زودی حذف خواهد شد.
61963000.jpg
همان طور که پیش از این گزارش شده بود تلگرام پولی در دست توسعه است و نسخه آزمایشی بتای این سرویس نشان می دهد که قابلیت‌هایی مانند واکنشها و استیکرهای اختصاصی خواهد داشت. بررسی کد نسخه جدید اپلیکیشن تلگرام نشان داده که این سرویس پیام رسان عبارت "رایگان برای همیشه" را از شعار خود حذف کرده است.
 
این موضوع توسط الساندرو پالوسی، طراح برنامه و افشاگر، کشف شده است و نشان می دهد در نسخه جدید اپلیکیشن تلگرام، عبارت همیشگی تغییر کرده و پیامی با این مضمون خوانده می شود: "تلگرام ذخیره سازی ابری نامحدود برای چتها و رسانه فراهم می کند". هیچ اشاره دقیقی به اشتراک نشده است اما همه می دانند که این سرویس به زودی نسخه پولی خود را عرضه خواهد کرد.
 
هنوز معلوم نیست این شعار جدید چه زمانی در اپلیکیشن تلگرام به نمایش درخواهد آمد و ممکن است زمانی باشد که "تلگرام پریمیوم" رسما رونمایی می شود. نسخه ۸.۷.۴ اندرویدی تلگرام همچنان حاوی پیام قدیمی "رایگان بودن این برنامه برای همیشه" است.
 
بر اساس گزارش وب سایت اندروید پلیس، تلگرام از اواخر سال ۲۰۲۰ درباره یک سرویس پولی برای کمک به درآمدزایی از این اپلیکیشن پیام رسان صحبت کرده است اما رسما اعلام نکرده که سرویس جدید چگونه خواهد بود. جزئیات نسخه بتای iOS این اپلیکیشن در ماه جاری نشان داد که سرویس پولی، نشان ستاره‌ای به کاربر خواهد داد که در بالای چتها و پروفایل وی نمایش داده می شود و تایید می‌کند که کاربر، عضو سرویس پولی است. هنوز معلوم نیست طرح "تلگرام پریمیوم" چقدر قیمت دارد و آیا شامل تجربه‌های انحصاری بیشتری می شود. همچنین درباره این که چه زمانی این نسخه پولی قابل دسترس خواهد شد، مطرح نشده است. با این حال کاربران نسخه رایگان قادر به مشاهده استیکرهای پولی در چتها نخواهند بود. اما کسانی که مشترک نیستند، پیشنهاد برای ارتقا به طرح پریمیوم را مشاهده خواهند کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.