تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

June 1, 2022
17:56 چهارشنبه، 11ام خردادماه 1401
کد خبر: 136300

عمر باتری پیکسل واچ کاربران را شگفت‌زده نخواهد کرد

اگر از کاربران ساعت‌های هوشمند باشید، می‌دانید که مقوله‌ی عمر باتری و شارژدهی یک امر مهم در این گجت‌های پوشیدنی به شمار می‌آید. مهم نیست که فناوری باتری‌های روز دنیا چقدر پیشرفت کرده، اما به نظر می‌رسد هیچ ساعت هوشمندی نمی‌تواند بیش‌ از یک روز برای کاربرانش شارژدهی به همراه داشته باشد. شایعات اولیه‌ در مورد ساعت هوشمند جدید گوگل یعنی پیکسل واچ حاکی از آن بود که این گجت پوشیدنی با عمر باتری بسیار طولانی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. اما اکنون شایعات جدید می‌گویند که کاربران نباید چنین انتظاری از اولین ساعت هوشمند گوگل داشته باشند.
قبل از برگزاری کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان گوگل، که پیکسل واچ در آن رونمایی شد، شایعات از بهره‌گیری باتری مبتنی بر ظرفیت ۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی خبر می‌دادند. ظاهراً خبرهای جدید این عدد را تأیید می‌کنند و می‌گویند که کاربران نباید انتظار عمر باتری طولانی را از اولین ساعت هوشمند گوگل داشته باشند. باید اشاره کنیم که ظرفیت باتری این ساعت هوشمند کمی بیشتر از باتری گلکسی واچ ۴ سامسونگ خواهد بود.
 
۹to5mac در ادامه‌ی توضیحات خود آورده که با وجود ظرفیت باتری بیشتر، پیکسل واچ با یک بار شارژ کامل شارژدهی حداکثر یک روزه را به کاربران خود ارائه می‌دهد. در حال حاضر مشخص نیست که این ساعت هوشمند از قابلیت نمایشگر همیشه روشن پشتیبانی خواهد کرد یا نه. ممکن است فکر کنید که پورت USB-C این ساعت، از فناوری شارژ سریع پشتیبانی خواهد کرد و کاربران می‌توانند در مدت کوتاهی این گجت پوشیدنی را شارژ کنند. اما خبرهای جدید حاکی از آن است که شارژ شدن کامل گوگل پیکسل واچ تقریباً همانند گلکسی واچ ۴ حدود ۲ ساعت زمان می‌برد. این نکته هم یکی دیگر از قابلیت‌های ناامید کننده‌ی پیکسل واچ است و ممکن است کاربران زیادی را از خرید این محصول منصرف کند.
 
غول موتور جست‌وجو پس از حدود شش سال انتشار شایعات مختلف، پیش‌نمایش اولین ساعت هوشمند خود را در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان به کاربران نشان داد. قرار است این گجت پوشیدنی پاییز امسال به همراه سری جدید پیکسل ۷ برای فروش عرضه‌ی بازارهای جهانی شود. هر هفته شاهد انتشار خبرهایی در مورد قابلیت‌های مثبت و منفی این محصول گوگل هستیم که البته باید برای بررسی صحت این اطلاعات تا روز رونمایی رسمی و انتشار مشخصات واقعی آن صبر کنیم. بر اساس گزارش منتشر شده از وب‌سایت ۹To5Google، پیکسل واچ گوگل احتمالاً از ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد.
 
در مقایسه با ساعت‌های هوشمند سایر غول‌های فناوری باید اشاره کنیم که ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ ۴ کلاسیک ۱.۵ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی را به کاربرانشان ارائه می‌دهند. همچنین اپل واچ سری ۷ نیز با ۱ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی در اختیار کاربران قرار گرفته است. بنابراین می‌توان گفت که اولین ساعت هوشمند گوگل در این مقوله از سایر رقبای سرسخت خود پیشی خواهد گرفت. واضح است که حافظه‌ی رم بیشتر عملکرد روان‌تر و سریع‌تری را به کاربران پیکسل واچ ارائه می‌دهد. همچنین آن‌ها می‌توانند با خیال راحت اپلیکیشن‌های مورد نظر خود را روی این ساعت هوشمند نصب کنند.
 
شایعه‌ی دیگری که در مورد این ساعت هوشمند در فضای مجازی دست به دست می‌شود، در مورد پردازنده‌ی آن است. گفته می‌شود که  گوگل قصد دارد در این ساعت هوشمند از پردازنده‌ی ۴ سال قبل اگزینوس یعنی اگزینوس ۹۱۱۰ بهره ببرد که شاید خیلی از کاربران انتظار شنیدن چنین خبری را نداشتند. باید اشاره کنیم که اگزینوس ۹۱۱۰ محصول شرکت سامسونگ است که نخستین بار شاهد استفاده از آن در ساعت گلکسی واچ اریجینال بودیم؛ ساعت هوشمندی که چهار سال قبل، یعنی در سال ۲۰۱۸، با سیستم‌عامل تایزن روانه‌ی بازار گجت‌های هوشمند شد.
 
ساعت هوشمند جدید گوگل طبق تصاویر رسمی منتشر شده، به شکل مدور است و از طراحی گنبدی شکلی بهره می‌برد. در سمت راست قاب مدور آن یک دکمه‌ی چرخان دیده می‌شود که کاربران می‌توانند از آن برای انجام کارهای روزانه‌ی خود بهره ببرند. باید دید گوگل چه واکنشی نسبت به شایعات منتشر شده در مورد پیکسل واچ از خود نشان خواهد داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.