سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 8, 2022
14:24 چهارشنبه، 18ام خردادماه 1401
کد خبر: 136489

توسعه طراحی بومی سخت افزارهای کاربردی در صنایع مختلف به همت فناوران ایرانی

حوزه سخت افزارهای برق و الکترونیک، لیزر و فوتونیک از جمله عرصه‌هایی است که از ظرفیت فناوران ایرانی در عرصه دانش‌بنیان‌ها در کشور بهره مند شده و توسعه یافته است.
حوزه ای که با استفاده از تولیدات در مرز دانش به بلوغ رسیده و نیاز بازار داخلی را جواب داده است. این اتفاق هم به کمک ۱۵۰۰ شرکت دانش بنیان و خلاق محقق شده که به این حوزه ها ورود کرده اند و با تولید محصولات و ارایه خدمات مختلف، صنایع را از این تولیدات بهره مند کرده اند.
 
محصولاتی در ۱۲ حوزه سخت افزارهای الکترونیکی و رایانه ای، میکروالکترونیک، مدارهای الکترونیکی، تولید، انتقال، توزیع، ماشین های الکتریکی، الکترونیک قدرت، اندازه گیری و ابزاردقیق، سامانه های کنترل و اتوماسیون صنعتی، تجهیزات ارتباطی، مخابراتی، اویونیک و هوافضا و لیزر و فوتونیک که در صنایع مختلف کاربردی و راهبردی هستند و با فناوری‌های بالا یا متوسط به بالا تولید شده اند.
 
طبق گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مجموعه‌هایی چون نوآوران بدیع صنعت یکتا، بهتا برد کارا، فناوری های پایش آلودگی هوا و آب و سامانه های انرژی، مهندسی مکاترونیک البرز خاورمیانه، پیمان خطوط شرق، بارمان محور اسپادانا، صنعت الکترونیک امواج آبی، دانشگاهی توسعه فناوری معین، فنی و مهندسی فرآیند تدبیر کیان، مهندسی سپهر پردازش هدف رهگیر و غیره در این زمینه تلاش می کنند و در یک رقابت داخلی به کسب سهمی از بازار تولیدات بومی امید دارند.
 
تولید بردهای الکترونیک لباسشویی و یخچال، طراحی و ساخت تجهیزات پایش آلاینده های محیط زیست و بهداشت، سیستم های کنترل انتشار آلودگی، طراحی و ساخت ماژول‎های پیشرفته‌ پایانه راه دور و غیره از جمله محصولاتی است که در این حوزه به تولید رسیده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.