تلفن همراه

اشتباهی که خبرساز شد؛ سامسونگ در تبلیغات خود از آیفون استفاده کرد!

منبع: دیجی کالا مگ
اپل اگرچه رقیب سرسخت و دیرینه‌ی سامسونگ به حساب می‌آید اما ظاهرا آنقدر کارش در جلب رضایت مشتریان خوب بوده که شرکت کره‌ای تصمیم گرفت در تبلیغات خود از گوشی‌های این شرکت استفاده کند!
 
اینطور که به نظر می‌رسد، یکی از کارمندان سامسونگ که در بخش تبلیغات هم فعالیت می‌کند، اشتباهی را مرتکب شده که هیچ شرکت دیگری واقعا نمی‌خواهد انجام دهد؛ یعنی تبلیغ گوشی شرکت رقیب!
 
طبق اطلاعات منتشر شده، ظاهرا شخصی که مسئول به‌روزرسانی اپلیکیشن سامسونگ ممبر (Samsung Member) در کره‌ی جنوبی است، از تصویر یک آیفون استفاده کرده تا این اپلیکیشن را تبلیغ کند. کاربران هم معطل نکردند و به جای توجه به قابلیت‌های اپلیکیشن، این تصاویر را تا جایی که امکان داشت دست به دست چرخاندند.
 
البته این تصویر یک آیفون خاص را نشان نمی‌دهد، اما ناچی که روی نمایشگر وجود دارد، قطعی‌ترین و منطقی‌ترین دلیلی است که باعث می‌شود نتیجه بگیریم این گوشی یک آیفون است. بدتر اینکه نه یک گوشی، بلکه سه گوشی پشت سر هم قرار دارند که روی هر سه‌ی آن‌ها شاهد ناچ هستیم. حتی اگر این تصاویر مربوط به آیفون هم نباشند (که هستند)، نکته اینجاست که چرا سامسونگ از گوشی‌های خودش استفاده نکرده؟
«اینطور که به نظر می‌رسد، در سامسونگ یک سری افراد وجود دارند که خودشان از یک گوشی دیگر استفاده می‌کنند». این کامنت یکی از کاربران گوشی‌های شرکت کره‌ای در زیر این تصویر بود که در انجمن وب‌سایت رسمی سامسونگ به نمایش گذاشته شد. حتی یکی از کاربران گفت که با توجه به اندازه‌ی ناچ، شاید این گوشی آیفون X یا آیفون ۱۱ پرو باشد.
 
تمام این حرف‌ها بیشتر جنبه‌ی تمسخر به خود گرفت. تمسخری که باعث شد سامسونگ به خودش بیاید و بلافاصله با انتشار پستی، ضمن اشاره به اشتباه صورت گرفته، اعلام کند که تصویر جایگزین خواهد شد. البته در این پست هیچ اشاره‌ای به اینکه گوشی یادشده آیفون است نشده تا شرایط وخیم‌تر از این نشود. متن بیانیه‌ی به شرح زیر است:
 
سلام، اینجا گلکسی استور است. شخصی که مسئول این تبلیغ بوده، در طراحی بنر اشتباهی مرتکب شده است. تصویر این بنر اصلاح و امروز جایگزین خواهد شد. از علاقه‌مندی‌تان به سرویس‌های گلکسی متشکریم. تلاش‌مان بر این است که خدمات بهتری را به شما ارائه دهیم.
این بنر امروز، به آنچه که در بالا می‌بینید تغییر کرد. گوشی همچنان همان گوشی است با یک حفره‌ی بسیار کوچک در قسمت بالای نمایشگر که به وضوح مشخص است با فتوشاپ آن هم نه به صورت خیلی حرفه‌ای صورت گرفته است. نکته‌ی خنده‌دار اینجاست که گوشی آنقدر حاشیه دارد که نمی‌توان حتی آن را به پرچم‌دارهای سامسونگ هم نسبت داد و باز هم در نگاه نخست شبیه به پرچم‌داران اپل است.
 
اینکه سامسونگ از گوشی اپل در تبلیغات خود استفاده کرده نخستین اشتباه این‌چنینی آن نیست. چند ماه پیش شرکت کره‌ای در توییتر از گوشی تاشوی اوپو فایند N تعریف کرده بود که اگرچه این کار مشکلی ندارد اما وقتی در رابطه با دو شرکت رقیب صحبت می‌کنیم، انجام چنین کارهایی خیلی معمول و عادی نیست. چند باری هم دیدیم که مسئول توییتر سامسونگ با استفاده از یک آیفون، توییت‌های خود را منتشر می‌کند.
 
حال باید دید آیا در آینده باز هم این اتفاقات جالب رقم می‌خورد یا خیر. در این بین، تصور اینکه اکنون مسئولین اپل چه وضعیتی دارند هم در نوع خود جالب و خنده‌دار است!

​​