بازی

فناوری اطلاعات

June 11, 2022
14:38 شنبه، 21ام خردادماه 1401
کد خبر: 136576

مایکروسافت: تلاش می‌کنیم بیشتر بازی‌های اکتیویژن روی گیم پس عرضه شوند

مایکروسافت اخیراً با شرکت اکتیویژن بلیزارد صحبت‌ کرده تا برنامه‌های خود را پس از نهایی شدن خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت بررسی کنند. آن‌ها درباره‌ی موضوعاتی نظیر اینکه تمامی بازی‌های مولتی پلتفرم قرار نیست انحصاری شوند و اینکه آن‌ها برنامه‌ی ویژه‌ای برای عرضه‌ی بازی‌ها روی گیم‌پس دارند، بحث کردند.
 
مت بوتی، رئیس استودیوهای بازی‌سازی ایکس‌باکس، طی یک جلسه توجیهی برای رسانه‌ها، به موضوع بازی‌های انحصاری‌ اشاره کرد و سعی کرد خیال طرفداران را در رابطه با بازی‌هایی مولتی پلتفرمی که در پلتفرم‌های دیگر هم عرضه می‌شود و طرفدار دارند، راحت کند. او درباره‌ی این موضوع گفت: «اگر اثری را تصاحب کنیم که دارای یک جامعه‌ی طرفداران بزرگ در بعضی از پلتفرم‌های دیگر باشد، عدم عرضه‌ی آن بازی‌ها روی پلتفرم‌های دیگر آخرین چیزی خواهد بود که به آن فکر خواهیم کرد و بازی را از پلتفرم‌های دیگر نخواهیم گرفت. درهرصورت، ما احساس می‌کنیم که وظیفه ما این است که مراقب باشیم و به ساختن و رشد آن جامعه‌ی طرفداران ادامه دهیم، نه اینکه آن را قطعه‌قطعه کنیم و سعی کنیم بخشی از آن را از بین ببریم.»
 
به نظر می‌رسد این فلسفه‌ی مایکروسافت در خصوص بازی‌های فعلی و همچنین سری بازی‌های معروف باشد زیرا در حال حاضر می‌دانیم که ایکس‌باکس عرضه‌ی بازی‌های کال آو دیوتی را برای پلتفرم‌های دیگر پذیرفته است و در گذشته هم این موضوع را به‌صراحت بیان کرده. مایکروسافت در گذشته هم درباره‌ی بازی‌ ماینکرافت چنین تصمیمی را گرفته بود. البته بقیه‌ی خریدهای آن از جمله بازی‌های شرکت بتسدا ظاهراً از این قانون پیروی نمی‌کنند.
با این حال، تینا سامِرفورد از ایکس‌باکس بیان کرده‌ که بعضی از بازی‌ها انحصاری خواهند بود. به احتمال زیاد، بازی‌های کاملاً جدیدی که از سوی اکتیویژن و بلیزارد عرضه خواهند شد، چنین شرایطی را داشته باشند اما دنباله‌ی آثار قبلی برای بقیه‌ی پلتفرم‌ها هم عرضه شوند.
 
با توجه به گفته‌های سارا باند، نایب‌رئیس ایکس‌باکس، هدف اصلی مایکروسافت در قبال بازی‌های اکتیویژن بلیزارد قرار دادن آن‌ها در گیم‌پس است. سارا باند گفت: «ما می‌خواهیم وقتی آن‌ها به ما ملحق شدند، تا جایی که ممکن است عناوین بیشتری را از اکتیویژن بلیزارد در گیم‌پس قرار دهیم.»
 
ما مشابه این حرکت را پس از نهایی شدن خرید بتزدا دیدیم. در آن زمان مایکروسافت ده‌ها بازی از بتزدا را روی سرویس اشتراکی گیم‌پس عرضه کرد. البته، در حال حاضر مایکروسافت و ایکس‌باکس باید منتظر تأیید نهایی این خرید بزرگ ۷۰ میلیون دلاری در دادگاه باشند و پس از آن می‌توانند اهداف خود را با شفافیت بیشتری به ما نشان دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.