اپلیکیشن

تلفن همراه

June 12, 2022
11:31 یکشنبه، 22ام خردادماه 1401
کد خبر: 136603

سرویس نقشه‌های گوگل اکنون کیفیت هوای اطراف شما را نشان می‌دهد

سرویس نقشه‌های گوگل اکنون به کاربران امکان می‌دهد از کیفیت هوا (AQI) اطراف خود مطلع شوند.
 
گوگل در وبلاگ رسمی خود اعلام کرده است کاربران از این به‌بعد می‌توانند کیفیت هوای اطراف خود را با استفاده از سرویس نقشه‌های این شرکت ردیابی کنند. این ویژگی برای افرادی بسیار کاربردی خواهد بود که با مشکلات تنفسی مواجه هستند. ویژگی کیفیت هوای گوگل مپز به‌طور گسترده برای اندروید در ایالات متحده ارائه می‌شود.
 
به‌گزارش SamMobile، قابلیت جدید سرویس نقشه‌های گوگل اطلاعات دقیقی درباره‌ی کیفیت هوا ارائه می‌دهد که ازجمله می‌توان به هوای دودآلود یا بد یا بسیار تمیز اشاره کرد. علاوه‌براین، اعداد شاخص کیفیت هوا (از صفر تا مثبت ۴۰۰) را به‌همراه اطلاعات مربوط به فعالیت‌های خارج از منزل، زمان به‌روزرسانی اطلاعات و پیوندهایی برای کسب اطلاعات بیشتر نشان می‌دهد.
نماد کیفیت هوای سبز در گوشه‌ی سمت‌راست پایین درکنار نماد حمل‌ونقل عمومی و اطلاعات کووید ۱۹ و آتش‌سوزی‌های جنگلی قرار دارد.
 
این داده‌ها از سازمان‌های دولتی مطمئن شامل آژانس حفاظت از محیط‌زیست (EPA) و PurpleAir در ایالات متحده به‌دست می‌آید. PurpleAir شبکه‌ای کم‌هزینه‌ است که نمایی از شرایط محلی ارائه می‌دهد.
 
شما می‌توانید لایه‌ی کیفیت هوا را به‌سادگی با ضربه‌زدن روی دکمه‌ی واقع در گوشه‌ی سمت‌راست بالا به‌ نقشه‌ی خود اضافه و سپس کیفیت هوا را در بخش جزئیات نقشه انتخاب کنید. سرویس نقشه‌های گوگل در ماه‌های آینده داده‌های هوای دودآلود را نیز در سرتاسر ایالات متحده نشان خواهد داد که از اداره‌ی ملی اقیانوسی و جوّی در جست‌وجوی گوگل به‌دست آمده است.
 
ناگفته نماند اپلیکیشن‌های اختصاصی دیگری غیر از گوگل مپز وجود دارند که صرفاً برای ارائه‌ی اطلاعات آب‌وهوایی محلی طراحی شده‌اند. این نوع اپلیکیشن‌ها پیش‌بینی‌های دقیق و اطلاعات مفید زیادی درباره‌ی کیفیت هوا در منطقه‌ی شما ارائه می‌دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.