رگولاتوری

June 15, 2022
10:46 چهارشنبه، 25ام خردادماه 1401
کد خبر: 136749

تحقیق آلمان از اپل درباره انحصار در بازار

دفتر کارتل آلمان درحال بررسی قوانین اپل در مورد ردیابی برنامه‌های طرف ثالث است.
4119663.jpg
به گزارش رویترز، آندرئاس موند رییس این سازمان گفت: ما از مدل های کسب و کاری داده محوری استقبال می کنیم که به کاربران اجازه می دهد شیوه استفاده از اطلاعات شان را برگزینند. شرکتی مانند اپل که قوانین یک طرفه در اکوسیستم خود (به خصوص اپ استور) دارد، باید این قوانین را با توجه به حفظ رقابت ایجاد کند.
 
هدف تحقیق رگولاتور رقابت آلمان، «چارچوب شفافیت ردیابی برنامه»(ATT) اپل است که کاربران را ملزم می کند درباره جمع آوری داده هایشان از طریق ردیابی در اپ هایی که به این شرکت تعلق دارد، رضایت دهند.
 
ردیابی به اپلیکیشن ها اجازه می دهد داده های کاربران را جمع آوری کنند و از آن برای مقاصد بازاریابی مانند تبلیغات شخصی سازی شده، بهره گیرند.
 
سخنگوی اپل اعلام کرد این شرکت برای حل کردن هرگونه چالش با دفتر کارتل آلمان همکاری می کند. به گفته او ATTشرکت ها را از نمایش تبلیغات منع نمی کند و به کاربران اجازه می دهد حریم خصوصی شان را کنترل کنند.
 
تحت قوانین جدیدی که از ۲۰۲۱ میلادی اجرا می شود، رگولاتور آلمانی می تواند فعالیت شرکت هایی با قدرت زیاد در بازار را که ممکن است به رقابت آسیب بزند مسدود کند.
 
در این میان دفتر کارتل آلمان همچنین از قدرت خود استفاده کرده تا تحقیقاتی درباره فیس بوک، گوگل و آمازون انجام دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.