اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 17, 2022
19:58 جمعه، 27ام خردادماه 1401
کد خبر: 136776

وزیر ارتباطات خبر داد؛ اتصال ۱۷۰۰ روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در ۸ ماه گذشته ۱۷۰۰ روستای جدید را به شبکه ملی اطلاعات متصل کردیم که بر این اساس بیش از ۸۶ درصد روستاهای کشور به این شبکه متصل هستند.
عیسی زارعی‌‍پور که به همراه هیئت دولت به استان اصفهان سفر کرده است، پنجشنبه،۲۶ خرداد در حاشیه سفر خود به شهرستان نائین در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز به همراه مدیران استانی در جریان مشکلات شهرستان نائین قرار گرفتیم و با توجه به اینکه گره‌ها و مشکلات شهرستان‌ها از قبل به شکل تخصصی احصا شده است بسیاری از این نواقص در مصوبات سفر رئیس جمهوری ذکر می‌شود و موارد ذکر نشده را در هیئت دولت مورد پیگیری قرار می‌دهیم.
 
وی افزود: برنامه اصلی دولت در دور اول سفرهای استانی، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است تا در دور بعد سفرها پروژه‌های جدید برای توسعه شهرها و روستاها تعریف شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به روستاهایی که به شبکه ارتباطی متصل شده‌اند اشاره و تصریح کرد: در ۸ ماه گذشته ۱۷۰۰ روستای جدید را به شبکه ملی اطلاعات متصل کردیم که بر این اساس بیش از ۸۶ درصد روستاهای کشور به این شبکه متصل هستند و از خدماتی که روی شبکه وجود دارد به خوبی می‌توانند استفاده کنند.
 
زارعی‌پور با بیان اینکه روز به روز سرعت اینترنت در حال افزایش است، گفت: مسئله سرعت اینترنت تنها با توسعه ارتباطات ثابتِ مبتنی بر فیبر نوری حل می‌شود که یک پروژه میان مدت و بلند مدت بوده که از قبل آغاز شده است. پروژه فیبر نوری کسب و کارهای منازل در دستور کار بوده و تا کنون یک‌میلیون پورت فیبر نوری در کشور راه‌اندازی شده است که طبق برنامه‌ریزی‌هایی که کردیم پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان کار دولت سیزدهم پوشش ۲۰ میلیونی ایجاد کنیم که بر این اساس در صورت تمایلِ مردم، ۲۰ میلیون خانوار کشور می‌توانند از فیبر نوری استفاده کنند که در این صورت سرعت اینترنت ۱۰۰ برابر بیشتر می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.