فناوری اطلاعات

July 10, 2022
19:34 یکشنبه، 19ام تیرماه 1401
کد خبر: 137407

اسناد دادگاه راز فرزندان دوقلوی ایلان ماسک را فاش کرد

طبق اسناد منتشر شده از یک دادگاه، ایلان ماسک پس از ازدواج با شیون زیلیس، یکی از مدیران ارشد شرکت نیورالینک صاحب فرزندانی دوقلو شده است.
وب‌‍سایت اینسایدر، اسنادی را منتشر کرد که نشان می‌دهد ماسک و زیلیس خواستار تغییر نام این دو فرزند خود بودند به طوری که در درخواست آنها آمده که این دوقلوها، اسم فامیلی پدرشان را داشته باشند و در بخش میانی اسمشان نیز نام مادرشان بیاید.
 
در گزارش سی‌ان‌ان نیز آمده که این درخواست در آوریل ۲۰۲۲ ثبت شد و در ماه می‌مورد تایید قرار گرفت. ایلان ماسک اما اخیرا توییتی را منتشر کرد که به نظر می‌رسد پاسخی در برابر این افشاگری اینسایدر باشد.  
 
وی در این توییت نوشت: تمام تلاشم را برای کمک به بحران کمبود جمعیت انجام می‌دهد. سقوط نرخ زاد و ولد بزرگ‌ترین خطری است که بشریت تاکنون با آن مواجه بوده است.  
 
بر اساس اطلاعاتی که در صفحه زیلیس در لینکدین آمده، او از سال ۲۰۱۷ به شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک یعنی نیورالینک پیوسته است؛ شرکتی که در زمینه توسعه فناوری رابط مغز و رایانه فعالیت دارد.
 
او همچنین بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ نیز در بخش هوش مصنوعی قابلیت آتوپایلوت شرکت تسلا مشغول به کار بوده و سابقه عضویت در تیم طراحی تراشه این شرکت را نیز در کارنامه دارد. شروع آشنایی وی با ایلان ماسک به سال ۲۰۱۶ برمی‌گردد؛ زمانی که کار خود را در شرکت Open AI آغاز کرد.
 
زیلیس همچنین از سال ۲۰۲۰ به عنوان عضو هیئت مدیره Open AI درآمد. او اهل کاناداست و با نگاهی به پروفایل او می‌توان به عضویتش در دو سازمان کانادایی فعال در حوزه هوش مصنوعی نیز پی برد.  
 
او همچنین در زمینه یادگیری ماشینی نیز فعال بوده و در مستندی درباره چالش‌های هوش مصنوعی پرداخته است. اینسایدر در ماه می ‌در گزارشی اعلام کرد که یکی دیگر از شرکت‌های تحت هدایت ایلان ماسک، با پرداخت ۲۵۰ هزار دلار به یک مهماندار هواپیما، از وی خواست تا در خصوص ارتباط خود با ایلان ماسک حرفی نزند.  
 
این گزارش‌ها در حالی منتشر می‌شود که اخیرا گلایه‌ها و شکایت‌های زیادی از سوی زنان علیه تسلا به دلیل آزار و اذیت جنسی در این شرکت ثبت شده است. در سال گذشته نیز پنج کارمند سابق اسپیس ایکس در گفت‌وگو با وب‌سایت «ورج»، از فرهنگ آزار جنسی که در این شرکت تجربه کردند، صحبت کردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.