باندپهن

باندپهن ثابت

July 30, 2022
12:08 شنبه، 8ام مردادماه 1401
کد خبر: 137910

ضریب نفوذ تلفن ثابت در ایران ۳۴.۶۴ درصدی شد

ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور به ۳۴.۶۴ درصد رسیده و بیش از ۳۸ میلیون خط منصوبه را شامل می‌شود که بالغ‌ بر ۳۷ میلیون از این خطوط منصوبه، مربوط به شرکت مخابرات است.
 
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شاخص‌های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ را منتشر کرد. ضریب نفوذ تلفن ثابت، ۳۴.۶۴ درصد است که با احتساب شرکت مخابرات ایران، FCPها و شرکت‌های Servco به میزان ۳۸ میلیون و ۸۸۹ هزار و ۵۷۲ خط منصوبه و ۲۹ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۷۱۱ خط دایری را شامل می‌شود.
طبق این آمار، ‌ تعداد اشتراک‌های تلفن ثابت توسط شرکت مخابرات ایران به مجموع ۳۷ میلیون و ۱۴۶ هزار و ۵۲۹ خط منصوبه رسیده که شامل ۳۱ میلیون و ۲۸۳ هزار و ۹۳۰ تعداد خط منصوبه شهری و پنج میلیون و ۸۶۲ هزار و ۵۹۹ خط منصوبه روستایی می‌شود. تعداد خطوط دایری مخابرات نیز به مجموع ۲۸ میلیون و ۹۷۰ هزار و ۱۱۸ رسیده که شامل ۲۵ میلیون و ۵۳۱۱ خط دایری شهری و سه میلیون و ۹۶۴ هزار و ۸۰۷ خط دایری روستایی می‌شود.  
 
همچنین اشتراک‌های تلفن ثابت توسط شرکت‌های FCP، مجموع یک میلیون و ۷۴۲ هزار و ۸۶ خط منصوبه و ۳۷۲ هزار و ۶۳۶ خط دایری را شامل می‌شود. شرکت‌های Servco نیز مجموع ۹۵۷ خط تلفن ثابت دارند.
 
اما در حوزه توسعه زیربخش تلفن ثابت تا پایان سه ماهه اول سال ۱۴۰۱، ۵۱ هزار و ۴۱۷ روستا دارای ارتباط و ۴۷ هزار و۳۱۱ روستا دارای تلفن خانگی هستند و تعداد مشترکان روستایی هم به سه میلیون و ۹۶۴ هزار و ۸۰۷ می‌رسد. همچنین تعداد تلفن همگانی ۸۳ هزار و ۱۷۱ عدد و تعداد تلفن‌های همگانی جاده‌ای ۱۹۳۸ عدد است. درصد میزان موفقیت در برقراری مکالمات (ASR) نیز ۵۷.۴۰ است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.