باندپهن

خطوط تلفن مشترکان درصورت عدم پرداخت بدهی قطع می‌شود

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری اعلام کرد: در صورتیکه مشترکان تلفن ثابت و همراه دائمی، صورتحساب یا هزینه‌های دوره‌ای خط خود را در سر رسید و یا مهلت تعیین شده پرداخت نکنند، خط آنها تخلیه می‌شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، پیمان قره‌داغی با اشاره به اینکه خطوط تلفن ثابت و سیار صرف نظر از استفاده یا عدم استفاده مشترکین، مشمول هزینه‌های دوره‌ای ماهانه مانند حق اشتراک و ... می‌شود، افزود: درصورت عدم پرداخت صورتحساب از سوی مشترک، اپراتور می‌تواند پس از اجرای فرایند پیش‌بینی شده در مصوبه ۳-۲۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، برای تخلیه خطوط مشترکان بدهکار اقدام کند.
 
وی در تشریح مصوبه ۳-۲۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات گفت: براساس این مصوبه، اپراتورهای تلفن ثابت و همراه می‌توانند در بازه‌های زمانی حداقل یکماهه صورتحساب مشترکان را با تعیین مهلت پرداخت صادر کنند و پس از پایان مهلت پرداخت تعیین شده، ابتدا خط مشترک بدهکار را به مدت حداقل دو هفته یکطرفه کند و اگر مشترک پس از اطلاع‌رسانی مجدد اپراتور و ارسال اخطار کتبی و مهلت یکساله، بدهی خود را پرداخت نکند، اپراتور می‌تواند خط تلفن مشترک را بطور کامل تخلیه و جمع‌آوری کرده و امتیاز آن را از مشترک سلب کند.
 
قره‌داغی با اشاره به اینکه ممکن است برخی از مشترکان قبض دریافت نکنند، تصریح کرد: مشترکانی که به هر دلیلی صورتحساب تلفن خود را دریافت نکردند بایستی با مراجعه به پورتال اینترنتی و یا یکی از درگاههای پرداخت آن در مهلت تعیین شده اقدام کنند.
 
مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری افزود: مشترکینی که خط تلفن آنها کارکرد بالایی دارد می‌توانند براساس مصوبه ۳-۲۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به صورت اختیاری وجهی را با عنوان تضمین پرداخت به اپراتور پرداخت کنند تا به دلیل کارکرد بالاتر از سقف تعیین شده، خطوط آنها مشمول قطع یا یکطرفه شدن نشود.
 
قره‌داغی تصریح کرد: مشترکان به منظور تسریع در پرداخت صورتحساب، بروز رسانی و پیگیری مغایرت احتمالی پرداخت‌ها، می‌توانند صورتحساب خطوط خود را به صورت مستقیم از درگاههای اپراتور مربوط پرداخت کنند.
جزئیات مربوط به شرایط سلب امتیاز خطوط تلفن ثابت و سیار را در اینجا می‌توانید مطالعه کنید.

​​