لبه تکنولوژی

August 8, 2022
15:05 دوشنبه، 17ام مردادماه 1401
کد خبر: 138156

تاکسی خودران بایدو مجوز گرفت

شرکت اینترنتی بایدو مجوز استفاده از تاکسی تمام اتوماتیک بدون راننده در جاده‌های چین را دریافت کرد.
این غول فناوری در بیانیه‌ای اعلام کرد مجوز استفاده از روبوتاکسی در ووهان و چونگ‌کینگ را دریافت کرده است. این مجوز نشانه تسهیل مقررات چین است که پیش از این ملزم کرده بود حتما باید یک نفر پشت فرمان باشد تا در شرایط اضطراری، کنترل خودرو را به دست بگیرد.
 
بایدو استفاده از خدمات روبروتاکسی بدون راننده را در مناطق تعیین شده در ووهان از ساعت ۹ تا ۱۷ و در چونگ‌کینگ از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۶:۳۰ آغاز خواهد کرد و در هر کدام از این شهرها، پنج دستگاه روبوتاکسی نسل پنجم آپولو فعالیت خواهند کرد.
 
وی دونگ، نایب رئیس گروه رانندگی هوشمند بایدو گفت: این شرکت با رگولاتورها در شهرهایی مانند پگن و گوانگژو همکاری می‌کند تا مجوزهای مشابه را دریافت کند. وی در یک مصاحبه ویدیویی گفت: مثل این است که روی ماه فرود آمده‌ایم و یک پایگاه آنجا ساخته‌ایم. طولی نخواهد کشید که به مریخ یا حتی فراتر از سیستم خورشیدی‌مان می‌رویم.
 
در آمریکا، شرکت Cruise LLC در ژوئن مجوزی دریافت کرد تا برای سفرهای تاکسیهای بدون راننده در مناطق منتخب سانفراسیسکو، کرایه بگیرد اما استارتاپ مورد حمایت جنرال موتورز پس از دو تصادف جاده‌ای، اکنون زیر ذره بین رگولاتوری قرار گرفته است.
 
بایدو که بزرگترین موتور جست و جوی چین را اداره می‌کند، پس از کاهش درآمد تبلیغات در فضای موبایل، وارد حوزه هوش مصنوعی و خودروهای خودران شده است. واحد رانندگی هوشمند این شرکت، برای خودروسازانی نظیر جیلی، نرم افزار فراهم کرده و اپلیکیشن تاکسی آنلاین با ناوگانی از خودروهای خودران در شهرهای بزرگی نظیر پکن و شانگهای دارد.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، بایدو در ژوییه مدل جدیدی از روبوتاکسی به نام آپولو آر تی ۶ را رونمایی کرد که هزینه‌های تولید آن ۵۰ درصد نسبت به مدل قبلی کاهش پیدا کرده و فرصتی را برای سفر ارزان‌تر ایجاد کرده است. این شرکت شمار روبوتاکسیهایی که در جاده های چین دارد را تا پایان امسال به ۶۰۰ دستگاه افزایش می‌دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.