امنیت

فناوری اطلاعات

August 12, 2022
17:32 جمعه، 21ام مردادماه 1401
کد خبر: 138239

غول‌های فناوری جهان برای مقابله با حملات سایبری وارد همکاری می‌شوند

شرکت‌هایی از جمله خدمات وب آمازون (AWS)، Splunk، بازوی امنیت سایبری IBM و ده‌ها غول فناوری دیگر می‌‌خواهند با حملات سایبری مبارزه کنند.
 
شرکت‌های بزرگ فناوری به دنبال راهکاری موثر برای مقابله با حملات سایبری هستند و در کنفرانس Black Hat USA 2022، چارچوب طرحواره امنیت سایبری باز (OCSF) که توسط شرکت‌هایی از جمله خدمات وب آمازون (AWS)، Splunk، بازوی امنیت سایبری IBM و ده‌ها غول فناوری دیگر پشتیبانی می‌شود، معرفی شد.
 
در گزارش اخیر «انجمن امنیت سیستم‌های اطلاعاتی آمریکا» آمار جالبی در مورد نظرات مثبت متخصصان امنیت برای همکاری شرکت‌های بزرگ حکایت دارد. از 280 متخصص امنیت، بیش از 75 درصد آن‌ها به‌دنبال فراهم‌سازی بستر همکاری برای امنیت بیشتر شرکت‌های مختلف با استانداردی باز هستند.
 
حمله سایبری بزرگ‌ترین دغدغه کمپانی‌های بزرگ برای محافظت از داده‌های ارزشمندشان است. اهمیت بالای مقاومت در برابر حملات مذکور، سبب شده تا برخی از کمپانی‌های بزرگ در راستای ردیابی و مقابله با آن‌ها وارد همکاری با یکدیگر شوند. شرکت IBM نیز بخشی از این قافله است.
 
به نقل از منبع آگاه، همکاری‌های بزرگی بین برخی شرکت‌های بزرگ شکل گرفته تا جلوی انواع حمله سایبری گرفته شوند. در راستای این موضوع، «پاتریک کوفلین» معاون امنیت بازار گروه Splunk اظهار می‌کند:
 
«رهبران امنیت با موارد مختلفی برای یکپارچه‌سازی گسترش برنامه‌ها، خدمات و ارائه‌دهندگان زیر ساخت‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند و برای انجام درست این کار به داده‌های درست، مناسب و اولویت‌بندی شده نیاز دارند. این مشکلی است که برای حل آن، کل بازیگران صنعت باید گرد هم بیایند.»
 
موضوع این است که متخصصان امنیت سازمان‌های مختلف برای حفاظت از داده‌های مختلف مجبور هستند زحمت زیادی بکشند و وقت زیادی را صرف این کار کنند. در مقابل اگر بازیگران مطرح این حوزه با هم همکاری کنند، می‌توانند با تعریف نوعی استاندارد باز به هم کمک کنند تا در نهایت بتوانند پروتکل‌های امنیتی خود را ارتقا بدهند. جالب است بدانید که علاوه بر IBM، بیش از 10 شرکت بزرگ دیگر به این قافله پیوسته‌اند تا بتوانند این نقشه را عملی کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.