رسانه‌های اجتماعی

August 13, 2022
14:11 شنبه، 22ام مردادماه 1401
کد خبر: 138251

یوتیوب روی یک استور آنلاین برای سرویس‌های استریم ویدیو کار می‌کند

از این پلتفرم جدید به عنوان یک استور برای سرویس‌های استریم یاد شده و کاربران با وجود آن، می‌توانند به راحتی مشترک این سرویس‌ها شوند.
vnhsds.PNG
به نظر می‌رسد که گوگل راه اپل تی‌وی و آمازون پرایم ویدیو را پیش گرفته باشد و قصد دارد به کاربران خود اجازه دهد تا از طریق یک استور کانال یوتیوب در سایر سرویس‌های استریم مشترک شوند.
 
بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، یوتیوب در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک استور آنلاین جدید برای سرویس‌های استریم ویدیو است و همچنین مذاکرات خود با شرکت‌های حوزه سرگرمی برای مشارکت در این پلتفرم جدید را آغاز کرده است.
 
آغاز به کار پلتفرم جدید یوتیوب از پاییز سال جاری
طبق گزارش‌های موجود، انتظار می‌رود تا این سرویس در اوایل پاییز سال جاری راه‌اندازی شود و گفته شده که یوتیوب، حداقل 18 ماه روی توسعه آن کار کرده است. همچنین باید اشاره کرد که سرویس YouTube TV اکنون چنین قابلیتی را برای برخی شبکه‌ها از جمله HBO و +AMC ارائه می‌کند و باید منتظر ماند و دید که سرویس جدید چه قابلیت‌هایی دارد.
 
در کنار این موارد، گفته شده که این سرویس ابتدا فقط در ایالات متحده در دسترس کاربران یوتیوب قرار خواهد گرفت، اما همانطور که وال استریت ژورنال اشاره می‌کند، یوتیوب به عنوان یک سرویس جهانی از آن یاد کرده است.
 
در بخشی از گزارش WSJ آمده است:
 
«استور جدید کانال یوتیوب بازاریابی عالی برای سرویس‌های استریم ارائه می‌کند، زیرا مصرف‌کنندگان می‌توانند در آن تریلرهای سریال یا فیلم‌ها را به صورت رایگان در یوتیوب تماشا کنند و سپس به‌راحتی اشتراک مربوط به سرویس‌ها را خریداری کنند.»
 
همانطور که گفتیم، یوتیوب در حال مذاکره با پلتفرم‌های استریم مختلف در مورد تقسیم درآمد حاصل از این پلتفرم جدید است و البته وال استریت ژورنال به نقل از منابع آشنا به موضوع خود توضیح می‌دهد که شرایط می‌تواند برای هر یک از پلتفرم‌های شریک بسیار متفاوت باشد.
 
با توجه به اینکه کاربران بیشتری به جای شبکه‌های تلویزیونی کابلی یا ماهواره‌ای به سرویس‌های پخش اشتراکی روی می‌آورند، یوتیوب با پلتفرم جدید خود می‌تواند در کنار شرکت‌های دیگری از جمله اپل و Roku قرار بگیرد تا بخشی از بازار شلوغ استریم را تصاحب کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.