رسانه‌های اجتماعی

August 20, 2022
17:31 شنبه، 29ام مردادماه 1401
کد خبر: 138423

الگوریتم متا ۶۰ کارمند فیسبوک را به طور تصادفی اخراج کرد

یک پیمانکار متا به ۶۰ کارمند اعلام کرده آنها به وسیله یک الگوریتم و به طور تصادفی از شغل خود اخراج شده اند.
به گزارش انگجت، یک پیمانکار متا اخیراً به تعدادی از کارمندانش اعلام کرده فعالیت آنها برای فیس بوک به زودی پایان می‌یابد. حدود ۶۰ کارمند شرکت Accenture تحت تأثیر این اقدام اخراج می‌شود. شرکت مذکور بر تیم‌هایی از بازبین‌های محتوای فیس بوک و دیگر پیمانکارها نظارت می‌کند.
 
دلیل این اخراج‌ها هنوز مشخص نیست و توضیحاتی درباره تغییرات به کارمندان داده نشده است. طبق گزارش اینسایدر، نمایندگان Accenture طی یک تماس ویدئویی سریع خبر اخراج را به کارمندان مذکور داده و اعلام کرد پیمانکاران به وسیله یک الگوریتم و به طور تصادفی آنها را انتخاب کرده اند.
 
فیس بوک از اظهار نظر در این باره خودداری و نماینده Accentureنیز انجام اقدامات برای اخراج کارمندان را تکذیب کرد.
 
اخراج نیروهای متا در حالی اتفاق می‌افتد که این شرکت در میانه رکود اقتصادی و کسب و کار آگهی‌های آنلاینش با چالش روبه رو شده است.
 
شرکت آمریکایی مذکور پس از صرف چند میلیارد دلار در بخش واقعیت مجازی، اخیراً از کاهش درآمد برای نخستین بار در طول تاریخچه فعالیتش خبر داده بود. در همین راستا شرکت مادر فیس بوک طرح‌های استخدام نیروی جدید را کاهش داده و به مدیران خود اعلام کرده بود کارمندانی با عملکرد ضعیف را حذف کنند.
 
علاوه بر آن فیس بوک برخی از خدماتی که به کارمندان ارائه می‌کرد مانند سرویس لباسشویی را از آغاز ۲۰۲۲ میلادی حذف کرده است.
 
اخیراً کارمندان متا نگران بودند که این شرکت ۱۰ درصد نیروی کار خود را حذف کند، هرچند شرکت تاکنون اخبار مربوط به اخراج گسترده تکذیب کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.