تلفن همراه

گوشی

August 21, 2022
11:37 یکشنبه، 30ام مردادماه 1401
کد خبر: 138434

۶ ویژگی که اندروید باید از iOS کپی‌برداری کند

شباهت بین گوشی‌های اندرویدی و آیفو‌ن‌ها روز‌به‌روز بیشتر می‌شود اما همچنان بین این گوشی‌ها از نظر نرم‌افزاری تفاوت‌های گسترده‌ای وجود دارد. برخی ویژگی‌های عملی شده برای آیفون بسیار مفید و کاربردی هستند و در ادامه به ۶ ویژگی می‌پردازیم که اندروید باید آن‌ها را از iOS کپی‌برداری کند.
حالت فوکوس
حالت فوکوس موجود در آیفون عملا همان حالت Do Not Disturb ولی با قابلیت‌های بیشتر و بهتر است. گفتنی است اندروید هم از قابلیت موسوم به Focus Mode بهره می‌برد ولی کارکرد کاملا متفاوتی دارد. در iOS کاربران می‌توانند Do Not Disturb را برای شرایط مختلفی مانند محل کار، ورزش، مطالعه و دیگر موارد شخصی‌سازی کنند و امیدواریم این امکانات زیاد به اندروید هم راه پیدا کند.
 
اتوماسیون میان‌برها
iOS 12 با یک قابلیت جدید به نام Shortcuts معرفی شد که اتوماسیون و خودکارسازی مشخصه‌های مختلف را امکان‌پذیر می‌کند. اگرچه در اندروید چندین اپلیکیشن برای انجام اینگونه کارها ارائه شده، ولی وقتی که یک سیستم‌عامل به طور پیش‌فرض قابلیتی را ارائه می‌دهد، مورد استقبال بیشتری از طرف کاربران قرار می‌گیرد.
 
فیس آی‌دی
این قابلیت مبتنی بر سخت‌افزار است اما در هر صورت گوشی‌های اندرویدی می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند. اپل در سال ۲۰۱۷ از فیس آی‌دی رونمایی کرد و در بین گوشی‌های اندرویدی هنوز یک مشخصه در حد و اندازه‌های آن ظاهر نشده است. اگرچه بسیاری از گوشی‌های اندرویدی از قابلیت تشخیص چهره پشتیبانی می‌کنند، اما هیچکدام از آن‌ها ثبات و امنیت فیس آی‌دی را ارائه نمی‌کنند. البته بسیاری از کاربران همچنان استفاده از حسگر اثر انگشت را ترجیح می‌دهند و به همین خاطر سازندگان گوشی‌های اندرویدی علاقه‌ای به توسعه‌ی این مشخصه نشان نمی‌دهند.
 
جداسازی نوتیفیکیشن‌ها و تنظیمات سریع
مدیریت نوتیفیکیشن‌ها در iOS چندان ایده‌آل نیست اما یکی از نکات مثبت رویکرد اپل، جداسازی نوتیفیکیشن سنتر و کنترل سنتر است. برای دسترسی به نوتیفیکیشن سنتر باید از سمت چپ بخش فوقانی به سمت پایین سوایپ کنید و برای دستیابی به کنترل سنتر باید این کار را از سمت راست بخش فوقانی انجام دهید. به همین خاطر در iOS برخلاف اندروید به منظور مشاهده‌ی نوتیفیکیشن‌ها لازم نیست دو بار سوایپ کنید.
 
تکان دادن گوشی برای Undo کردن
هنگام تایپ کردن با گوشی، بروز اشتباه چیز عجیب و نادری نیست و برخلاف کامپیوتر که در این شرایط می‌توانید کلید‌های Ctrl+Z را بفشارید، برای گوشی چنین گزینه‌ای وجود ندارد. اما در iOS در این شرایط می‌توانید آیفون را تکان دهید تا Undo فعال شود. این یعنی به زبان ساده اگر به سرعت مشغول تایپ کردن هستید و می‌خواهید یک غلط را هرچه سریع‌تر برطرف کنید، کافی است آیفون را تکان دهید و در پاپ‌آپ نمایش داده شده، گزینه‌ی Undo را انتخاب کنید.
 
جستجوی اسپات‌لایت
یکی از مفید‌ترین ویژگی‌های آیفون، بخش اسپات‌لایت است که برای جستجو امکانات زیادی ارائه می‌دهد. این ابزار صرفا در بین نام اپلیکیشن‌ها و فهرست مخاطبین جستجو نمی‌کند بلکه می‌تواند در بین پیام‌ها، عکس‌ها، یادداشت‌ها و حتی اینترنت دست به جستجو بزند. این ویژگی مفید iOS در اندروید وجود ندارد و اگرچه برخی شرکت‌ها در این زمینه عملکرد بهتری ارائه می‌کنند، اما هیچکدام از آن‌ها به پای اسپات‌لایت نمی‌رسند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.