فناوری اطلاعات

August 24, 2022
16:47 چهارشنبه، 2ام شهریورماه 1401
کد خبر: 138517

کمبود برق برنامه مایکروسافت و آمازون را در ایرلند بهم زد

دو شرکت آمازون و مایکروسافت برنامه مفصل خود برای ایجاد چند مرکز داده جدید را در ایرلند کنار گذاشتند، زیرا این کشور با مشکل کمبود برق مواجه است.
به گزارش انگجت، کمبود و خطر قطع برق در ایرلند به معنای عدم تأسیس مراکز داده جدید مایکروسافت و آمازون است.
 
توقف پذیرش مشترک جدید توسط شرکت برق دولتی ایرلند موسوم به ایرگرید به این معنی است که توسعه مراکز داده برنامه‌ریزی شده به ارزش ۲ میلیارد یورو توسط مایکروسافت و آمازون متوقف خواهد شد.
 
مراکز داده موجود در این کشور به شدت شبکه تولید و توزیع برق ایرلند را تحت فشار قرار داده‌اند. این امر باعث شد رگولاتوری ایرلند سال گذشته هشداری صادر کند مبنی بر اینکه در صورت حل نشدن مشکلات، احتمال خاموشی و قطع متناوب برق وجود دارد.
 
به علت وجود همین مشکلات به یک مرکز خدمات وب آمازون و دو مرکز مشابه مایکروسافت (از جمله یکی که قرار بود برق پشتیبان را برای راه اندازی نیروگاه‌های بادی ایرلند تأمین کند) برای اتصال به شبکه برق ایرلند مجوز اعطا نشد.
 
با توجه به عدم اعطای هیچ مجوز جدیدی به مراکز داده شرکت‌های فناوری توسط ایرگرید از نوامبر گذشته، پیش بینی می‌شود راه اندازی و توسعه مراکز موجود متوقف شود.
 
مراکز داده مقدار زیادی برق مصرف می‌کنند که راه اندازی تعداد زیادی از آنها منجر به محدودیت‌هایی در شبکه‌های برق در سراسر جهان شده است. به گزارش دیتا سنتر داینامیکس، مقامات انگلیسی حتی ساخت خانه‌های جدید در غرب لندن را تا سال ۲۰۳۵ متوقف کردند زیرا مراکز داده قبلاً کل ظرفیت برق را به خود اختصاص داده‌اند. مشکل مشابهی به همین علت در ویرجینیای آمریکا وجود دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.