فناوری اطلاعات

August 24, 2022
17:37 چهارشنبه، 2ام شهریورماه 1401
کد خبر: 138523

اپل برای توافق بلندمدت بر سر پتنت‌ها، نیم میلیارد دلار به ال‌جی هزینه پرداخت کرده است

طبق گزارشی جدید، اپل برای یک توافق 10 ساله بر سر حق پتنت‌ها با ال‌جی، نزدیک به 600 میلیون دلار هزینه کرده است.
 
حدود چهار ماه پیش ال‌جی اعلام کرد مبلغی را جهت حق ثبت اختراع‌های خود دریافت کرده با این حال از بیان این که مشتری این حق اختراع که بوده، چه مبلغی بین آنها رد و بدل شده و اینکه خود حق اختراع مذکور چه بوده، امتناع کرد. اما حالا مشخص شده که یکی از شرکت‌هایی که به ال‌جی پول پرداخت کرده، اپل بوده است.
 
طبق گزارش TheElec، ظاهرا این شرکت فناوری کره‌ای مبلغ 890 میلیارد وون (662.2 میلیون دلار) را از دو کمپانی دریافت کرده است. به گفته منابع آگاه 800 میلیارد وون (595.4 میلیون دلار) از مبلغ مذکور توسط اپل پرداخت شده است. البته همچنان مشخص نیست که باقی‌مانده این مبلغ از سوی چه کسی یا شرکتی پرداخت شده است.
 
گزارش در ادامه حاکی از آن است که ال‌جی الکترونیک و اپل وارد یک توافق بلند‌مدت ده ساله در زمینه حق اختراع شده‌اند؛ امری که به خودی خود بین شرکت‌های عظیم چند ملیتی مرسوم است. حق اختراع‌های موجود در این توافق نیز می‌توانند «بسیاری از اختراعات مهم و استاندارد» را شامل شوند.
توافق اپل و ال‌جی بر سر حق پتنت
لازم به ذکر است از آنجایی ال‌جی از کسب و کار گوشی‌های هوشمند خارج شده، تعهدات پرداختی‌اش به اپل در زمینه توافق مجوز متقابل دچار تغییر شد، بنابراین مبلغی که از سوی اپل پرداخت شده ظاهرا جهت جبران مابقی یک توافق مجوز متقابل پیشین در زمینه حق اختراع است.
 
همچنین گزارش TheElec در ادامه عنوان می‌کند ال‌جی حق اختراع‌های مهم و استاندارد متعددی را در اختیار دارد و احتمال می‌رود که این کمپانی کره‌ای در پی توافق با یک غول فناوری دیگر کره‌ای یعنی سامسونگ هم باشد.
 
در پایان باید گفت با اینکه ال‌جی از صنعت گوشی هوشمند خارج شده اما برخی از شرکت‌های وابسته آن نظیر «ال‌جی اینوتک» و «ال‌جی دیسپلی» همچنان در زمینه تامین ماژول‌های دوربین و نمایشگر برای مشتریانی چون اپل فعالیت دارند و طبیعی است که نام این شرکت همچنان در بازار موبایل مطرح شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.