تلفن همراه

گوشی

September 2, 2022
13:12 جمعه، 11ام شهریورماه 1401
کد خبر: 138701

افشای جزئیات جدیدی از سری آیفون 14

ظاهرا گوشی‌های سری آیفون 14 به دست برخی توسعه‌دهندگان رسیده و اکنون اطلاعاتی درباره آن‌ها مانند سرعت شارژ سیمی 30 وات فاش شده است.
 
چیزی به زمان معرفی گوشی‌های سری آیفون 14 باقی نمانده و حالا یک منبع چینی ادعا کرده که برخی دستگاه‌های نسخه پایه و پرو این سری در دسترس توسعه‌دهندگان ایالات متحده قرار گرفته و جزئیاتی مانند سرعت شارژ، رنگ‌بندی و فضای ذخیره سازی گوشی‌های جدید آیفون را فاش کرده است.
 
طبق گزارش‌هایی که بر اساس پست این منبع چینی منتشر شده، عملکرد تراشه A16 موجود در گوشی‌های آیفون 14 نسبت به قبل بهبود یافته که البته پیشرفت اصلی آن‌ها به مدیریت حرارت دستگاه مربوط می‌شود. همچنین درباره فضای ذخیره سازی این دستگاه‌ها نیز گفته شده که نسبت به نسل قبل و آیفون 13 تغییری نخواهد کرد. بنابراین دستگاه‌های جدید (بسته به مدل) حداقل 128 گیگابایت و حداکثر 1 ترابایت حافظه داخلی خواهند داشت.
در ادامه این منبع چینی توضیح می‌دهد که در نمونه اولیه، ظاهرا بدنه دستگاه از جنس تیتانیوم ساخته شده است. با این حال، اپل به دلیل هزینه بسیار زیاد و مشکلات مربوط به فرآیند تولید، آن را حذف کرده است.
 
همچنین طبق این گزارش، ظاهرا آیفون‌های جدید برای اولین بار از شارژ سریع سیمی 30 وات پشتیبانی می‌کنند که در گذشته نیز به این ویژگی اشاره شده بود. با این حال، منبع چینی ادعا می‌کند که اپل هیچ تغییری در سرعت فناوری شارژ بی‌سیم گوشی‌های خود اعمال نکرده است. هرچند به ظرفیت دقیق آن اشاره نشده، اما ظاهرا اپل ظرفیت باتری گوشی‌های جدید خود را نیز افزایش داده است. البته این منبع ادعا می‌کند که همچنان با باتری کوچکی مواجه خواهیم بود.
 
در بخش دیگری از این گزارش آمده: «نیرو مغناطیسی MagSafe قوی‌تر شده و لوازم جانبی انحصاری باتری مگ‌سیف به آن‌ها اضافه شده است.» هرچند طبق این ادعا می‌توان گفت که اپل عملکرد مگ‌سیف را در گوشی‌های خود تقویت کرده، اما به‌طور دقیق منظور آن از لوازم جانبی انحصاری مشخص نیست.
 
درباره رنگ‌های سری آیفون 14 نیز گفته شده که نسخه پایه در گزینه‌های سبز، بنفش، آبی، مشکی، سفید و قرمز وارد بازار خواهد شد. در همین حال، نسخه‌های پرو آیفون 14 در شامل پنج رنگ سبز، بنفش، نقره‌ای، طلایی و گرافیت می‌شوند.
 
همانطور که احتمالا بدانید، اپل در مدل‌های پرو آیفون 14 قصد دارد ناچ را کنار بگذارد و در بالای نمایشگر از دو حفره برای دوربین سلفی و سیستم فیس آیدی استفاده کند. در ادامه گزارش گفته شده که این تغییر ابتدا برای بسیاری از توسعه‌دهندگان عجیب به نظر می‌رسیده اما بسیاری از آن‌ها اعتقاد دارند که بهتر از ناچ است.
 
رم گوشی‌های سری آیفون 14
علاوه بر این، منبع دیگری در شبکه اجتماعی چینی Weibo ادعا کرده که تمام مدل‌های سری آیفون 14 دارای 6 گیگابایت حافظه رم خواهند بود. در گذشته «مینگ-چی کو» و منابع دیگری نیز به این موضوع اشاره کرده بودند. البته در برخی گزارش‌ها گفته شده بود که آیفون 14 پرو دارای 8 گیگابایت رم خواهد بود.
 
نهایتا، درباره قیمت گوشی‌های سری آیفون 14 گفته شده که کاملا متفاوت با چیزی که انتظار می‌رود خواهد بود.
 
اپل قصد دارد در تاریخ 7 سپتامبر (چهارشنبه 16 شهریور) میزبان یک رویداد ویژه با شعار «Far Out» باشد. انتظار می‌رود که در رویداد مذکور شاهد معرفی محصولاتی چون سری آیفون 14، سری 8 اپل واچ، یک اپل واچ SE بروزرسانی شده و احتمالا یک اپل واچ پرو باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.