فناوری اطلاعات

سونی استودیوی Savage Game را برای توسعه‌ی بازی‌های موبایل خریداری کرد

منبع: دیجی کالا مگ
شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی اعلام کرد که استودیو Savage Game را خریداری کرده است و قصد دارد آن را به مجموعه‌ی استودیو‌های پلی‌استیشن اضافه کند تا این استودیو به ساخت بازی‌های موبایل برای پلی‌استیشن بپردازد.
مدت نسبتاً زیادی است که پلی‌استیشن اعلام کرده که قصد دارد فعالیت خود را در بازار بازی‌های موبایلی بیشتر کند و دوست دارد که بازی‌های معروف پلی‌استیشن را به گوشی‌های همراه بیاورد. اکنون احتمالاً یکی از جدی‌ترین حرکت‌های آن‌ها در مسیر این خواسته را شاهد هستیم.
 
استودیوهای Savage Games در تابستان سال ۲۰۲۰ توسط گروهی از افراد باتجربه‌ی صنعت که سابقه‌ی کار در استودیوهایی همچون راک‌استار، وارگیمینگ، روویو و نکست گیمز را داشتند، تأسیس شده است. سال گذشته، این تیم ۴.۴ میلیون دلار سرمایه اولیه برای کار روی یک بازی تیراندازی (شوتر) برای گوشی‌های همراه جمع‌آوری کرد.
 
سونی در بیانیه‌ی خود در هنگام اعلام این خبر، بیان کرد که این استودیو در حال حاضر روی توسعه‌ی یک بازی تراز اول سرویس محور معرفی‌نشده برای گوشی‌های همراه کار می‌کند.
 
هرمن هالست، مدیر استودیوهای داخلی پلی‌استیشن، در رابطه با استودیو Savage Games می‌گوید: «آن‌ها چند سال پیش باهدف کشف ایده‌های جدید و جسورانه تأسیس شدند. ما جاه‌طلبی خستگی‌ناپذیر آن‌ها برای نوآوری را به اشتراک می‌گذاریم و در این راستا یک حرکت مداوم برای گسترش مخاطبان خود و آوردن پلی‌استیشن و بازی‌هایش برای افراد بیشتر انجام می‌دهیم تا گستره‌ی مخاطبان خود را بیش از همیشه افزایش دهیم. به همین خاطر، آن‌ها را برای پیوستن به استودیوهای پلی‌استیشن گزینه‌ی مناسبی می‌دانیم.»
 
استودیو Savage Games قرار است به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از بخش موبایل استودیو‌های پلی‌استیشن (PlayStation Studios Mobile Division) به فعالیت خود ادامه دهد. با این کار، فعالیت این استودیو جدا از فعالیت بخش کنسول استودیوهای پلی‌استیشن است. هدف بخش موبایل استودیوهای پلی‌استیشن این است که بازی‌های عناوین موجود و شناخته‌شده‌ی پلی‌استیشن را به موبایل بیاورد.
 
هرمن هالست در حرف‌های خود تأکید کرد که این اتفاق را نباید به‌عنوان تغییر تمرکز پلی‌استیشن از بازار کنسول‌های سنتی به‌سوی گوشی‌های همراه قلمداد کرد. او گفت: «همان‌طور که پیش از این و در زمان بیان برنامه‌های خود برای آوردن بعضی از عناوین برگزیده‌ی خود به کامپیوتر به شما اطمینان داده بودیم، تلاش‌هایی که ما فراتر از بازار کنسول‌ها انجام می‌دهیم، به‌هیچ‌وجه از تعهد ما به جامعه‌ی طرفداران پلی‌استیشن کم نمی‌کند و اشتیاق ما برای ساخت تجربه‌های تک‌نفره و روایت محورِ شگفت‌انگیز هم ادامه دارد.»

​​