فناوری اطلاعات

September 9, 2022
17:23 جمعه، 18ام شهریورماه 1401
کد خبر: 138865

زارعیان: توسعه نسل پنجم تلفن همراه وابسته به سرمایه‌گذاری در ارتباطات ثابت است

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران در برنامه زنده که پنج شنبه ۱۷شهریورماه از طریق صفحه اینستاگرام شرکت مخابرات پخش شد، با اشاره به ضرورت سرمایه گذاری در بخش ثابت و تاثیر آن بر توسعه ارتباطات سیار گفت: چالش ها در مسیر توسعه مخابرات قابل حل است و در صورتی که سرمایه گذاری با قدرت در لایه انتقال و تلفن و اینترنت ثابت کشور صورت گیرد.
به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، زارعیان ضمن بیان این مطلب با تاکید براینکه توسعه بخش ثابت امکان توسعه ارتباطات سیار و ورود به نسل پنجم نیز امکان پذیر خواهد بود،اظهار داشت:عدم تغییرتعرفه‌ ها باعث اختلال در بخش‌های مختلف شبکه‌ی ثابت شده است و با اصلاح تعرفه‌های تلفن ثابت، کیفیت سرویس‌‌دهی به مشتریان افزایش می‌یابد
 
معاون تجاری وخدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران، با اشاره به چالش های موجود در صنعت ارتباطات و ثابت ماندن تعرفه های مخابراتی اظهار داشت: در سالهای گذشته ۵ نسل تلفن همراه را پشت سر گذاشته ایم و در تلفن ثابت هم لازمه پیشرفت این حوزه، سرمایه گذاری و تامین منابع است.
 
وی در مورد فیبر نوری گف: تا پایان سال ۱۴۰۳ به حدود ۷ میلیون پورت فیبرنوری خواهیم رسید که سرعت آن در حال حاضر برای ۲۰۰ هزار مشترک مخابرات ، حداقل ۵۰ مگ وبالاتر است.
 
زارعیان در مورد مشوق های وزارت ارتباطات برای فیبرنوری گفت: پیشنهادات خود را به رگولاتوری ارائه داده ایم و علاوه بر طرح ملی وزارتخانه، طرح نجما را نیز داریم که به صورت جهادی پروژه فیبر نوری را در استان های مختلف پیگیری می کنیم.
 
وی در پاسخ به سوالی در مورد طرح کارشناسی نیروهای شرکتی و امور مشترکین گفت: طرح کارشناسی نیروهای خدمات اول مطرح شده است که برای همکاران با تحصیلات مرتبط اتفاقات بهتری بیفتد که البته بهتر است معاونت های مرتبط با منابع انسانی در این بخش ها به صورت تخصصی اظهارنظر کنند.
 
معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران پیرامون مزایای اصلاح تعرفه حداقل نگهداری خط تلفن ثابت شرکت مخابرات ایران، گفت: گفت: تعرفه‌های شرکت مخابرات ایران تقریبا از سال ۱۳۸۲ تا به امروز افزایشی نداشته است، اما طی این سال‌ها مدل تعرفه‌گذاری شرکت مخابرات ایران تغییر داشته است.
 
دکتر زارعیان، توضیح داد: اصلاح نظام تعرفه‌ای نگهداری تلفن ثابت شرکت مخابرات، نسبت به هزینه‌های توسعه‌ی بخش ارتباطات، تغییر حداقلی در تعرفه ها محسوب می‌شود که امیدواریم منجر به نگهداری شبکه با کیفیت مطلوب و متوقف نشدن توسعه شبکه شود.
 
وی در پایان اشاره کرد: شبکه‌ی انتقال و شبکه‌ی دسترسی کشور طی سالیان گذشته توسعه پیدا نکرده است و شرکت مخابرات ایران در کنار این تغییر تعرفه‌ها متعهد شده است که شبکه انتقال کشوررا نیز نوسازی کند و جزو برنامه‌های اصلی ما است و در نهایت بیشترین تاثیر آن بر روی کیفیت سرویس‌های ارائه شده به مشتریان خواهد بود.
 
در این مجموعه برنامه‌ ها که از صفحه‌ رسمی اینستاگرام‌ مخابرات به آدرس https://www.instagram.com/tci_iran/ پخش می شود، گفتگوهای تخصصی و بررسی مسائل مختلف مربوط به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور کار قرار دارد که در برنامه امشب، زارعیان، معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران با مجری گری آرش سروری، فعال حوزه استارتاپی و فناوری، چالش ها و راهکارهای پیش روی مخابرات ایران را در مسیر توسعه مورد بررسی قرار دادند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.