تلفن همراه

گوشی

September 19, 2022
21:26 دوشنبه، 28ام شهریورماه 1401
کد خبر: 139031

آنر X6 با دوربین ۵۰ مگاپیکسلی و باتری پرظرفیت از راه می‌رسد

اینطور که به نظر می‌رسد، آنر قصد دارد به‌زودی از یک گوشی هوشمند جدید با نام آنر X6 با دوربین ۵۰ مگاپیکسلی و باتری پرظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی رونمایی کند.
 
گوشی‌های سری آنر X بخش گوشی‌های اقتصادی شرکت آنر را تشکیل می‌دهند که با قیمت مناسب به بازار عرضه می‌شوند. آنر در حال حاضر یک شرکت مستقل است و دیگر زیر نظر هواوی کار نمی‌کند. تاکنون هم ۵ مدل گوشی را به عنوان یک شرکت مستقل رسما وارد بازار جهانی کرده که به نظر می‌رسد به‌زودی قرار است مدل ششمی که یک اقتصادی است به آن‌ها اضافه شود. این خبر را شعبه‌ی میانمار آنر منتشر کرده و در نتیجه رسمی است و می‌توان آن را موثق دانست.
 
طبق اطلاعات منتشر شده، آنر X6 یک گوشی با نمایشگر بزرگ و باتری بسیار پرظرفیت خواهد بود. روی بالاترین بخش نمایشگر این گوشی یک حفره به صورت قطره‌ای تعبیه شده که میزبان دوربین سلفی است. روی پنل پشتی گوشی هم یک ماژول مربعی شکل را شاهد هستیم که یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اصلی و دو دوربین دیگر روی آن قرار گرفته‌اند؛ اگر این طراحی آشنا به نظر می‌رسد به این خاطر است که آنر X8 هم تا حد زیادی از همین طراحی بهره می‌برد.
 
اگرچه در خبری که شعبه‌ی میانمار آنر اعلام کرده اشاره‌ای به نوع تراشه و وضوح دوربین‌ها نشده است اما طبق شایعاتی که پیرامون این گوشی وجود دارد، به نظر می‌رسد به عنوان قلب تپنده قرار است یک تراشه ساخت مدیاتک در آن ایفای نقش کند اما متأسفانه از مدل این تراشه هیچ اطلاعی نداریم. همچنین در رابطه با دوربین‌ها هم فقط به وضوح دوربین اصلی اشاره شده و نه سایر دوربین‌ها. البته از آن‌جایی که این گوشی اقتصادی است، انتظار می‌رود یک دوربین ماکرو و سنجش عمق هم دوربین اصلی را همراهی کنند.
البته در شایعات پیرامون این محصول هم دقیقا به همین موضوع اشاره شده که در کنار دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دو دوربین ۲ مگاپیکسلی هم حضور خواهند داشت که به احتمال بسیار فراوان همان ماکرو و سنجش عمق خواهند بود. دوربین سلفی هم سنسوری به بزرگی ۵ مگاپیکسل خواهد داشت.
 
همچنین به گفته‌ی یک منبع خبری از مالزی، ظاهرا آنر X6 قرار است نمایشگری ۶٫۵ اینچی از نوع LCD با وضوح +HD داشته باشد. سیستم‌عامل پیش‌فرض این گوشی اندروید ۱۲ مبتنی بر رابط کاربری Magic UI 6.1 است. همچنین ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی هم یک ترکیب از این محصول را تشکیل می‌دهند. حال آیا ترکیب سخت‌افزاری دیگری هم وجود داشته باشد یا خیر مشخص نیست.
 
تمام این مشخصات برای یک گوشی اقتصادی معقول و منطقی به نظر می‌رسند اما افشاگری که آن‌ها را منتشر کرده خیلی سابقه‌ی خاصی در زمینه‌ی افشای اطلاعات پیرامون گوشی‌های هوشمند ندارد. بنابراین توصیه می‌شود تا قبل از رونمایی رسمی از آنر X6 این خبر را در حد یک شایعه بدانید. البته جز باتری پرظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی که توسط خود آنر تأیید شده است.
 
قیمت احتمالی این محصول ۶۰۰ MYR (واحد پول مالزی) خواهد بود که با تبدیل مستقیم به دلار آمریکا، به چیزی در حدود ۱۳۰ دلار می‌رسد. حال از قیمت جهانی این محصول اطلاع دقیقی در اختیار نداریم. انتظار داریم آنر X6 در رنگ‌های مشکی، آبی و سفید، به‌زودی راهی بازار شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.