لبه تکنولوژی

September 25, 2022
13:10 یکشنبه، 3ام مهرماه 1401
کد خبر: 139129

بحران شارژ خودروهای برقی در شب

از نظر تئوری ایده خوبی به نظر می رسد که در طول ساعات شب، خودروی الکتریکی خود را شارژ کنید اما تحقیقات نشان می‌ دهد که انجام این کار در درازمدت آسیب زیادی به شبکه برق شهری می زند.
با آشکارتر شدن اثرات تغییرات آب و هوایی و آتش ‌سوزی ‌های مکرر جنگل ‌ها، سیل ‌های گسترده و طوفان‌ های قوی ‌تر، شرکت‌ های خودروسازی انتظار دارند مردم در آینده سرمایه ‌گذاری در خودرو های الکتریکی را آغاز کنند. 
مطالعات پژوهشگران دانشگاه استنفورد نشان می دهد که شارژ خودروهای الکتریکی در شب هزینه بیشتری داشته و می تواند شبکه برق محلی را تحت فشار قرار دهد. محققان پیشنهاد می ‌کنند که رانندگان خودروی خود را در محل کار یا ایستگاه‌ های شارژ عمومی شارژ کنند. مزیت دیگر شارژ در روز در ایستگاه های عمومی این است که انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش می دهد.
 
رام راجا گوپال، نویسنده ارشد این مطالعه و استادیار مهندسی عمران و محیط زیست در دانشگاه استنفورد، در رابطه با موضوع فوق می ‌گوید: ما به سیاستگذاران توصیه می ‌کنیم تا نرخ‌ هایی را در نظر بگیرند که شارژ روزانه را ترویج کرده و سرمایه‌ گذاری در زیر ساخت شارژ را در سطح شهر تسهیل کنند با این حال، تغییر از سوخت های فسیلی به برق باعث ایجاد فشار در شبکه برق می شود.
 
سیوبهان پاول، دکترای مهندسی مکانیک و از اعضای این تیم مطالعاتی، در رابطه با موضوع فوق گفت:‌ ما توانستیم نشان دهیم که با شارژ کمتر در خانه و شارژ بیشتر در روز، ایالات متحده به ظرفیت تولید و ذخیره ‌سازی کمتری نیاز داشته و انرژی خورشیدی و بادی را هدر نخواهد داد. همه کشورها ممکن است نیاز به تجدید نظر در ساختار قیمت ‌گذاری برق داشته باشند، زیرا نیازهای شارژ خودروهای الکتریکی آن ها افزایش یافته  و به این ترتیب  شبکه برق رسانی آنها تغییر می‌ کند.
 
این موضوع نیازمند ایجاد زیرساخت های جدیدی است زیرا برای نمونه اگر نیمی از وسایل نقلیه در ایالات متحده الکتریکی باشند، برای شارژ آن ها به بیش از 5.4 گیگاوات ذخیره انرژی – معادل پنج راکتور بزرگ انرژی هسته‌ای – نیاز است. با این حال، اگر مردم خودرو های برقی خود را در محل کار به جای خانه شارژ کنند، انتظار می‌ رود تقاضای برق به 4.2 گیگاوات کاهش یابد.
 
شرح کامل این مطالعه در آخرین شماره مجله تخصصی Nature Energy منتشر شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.