تلفن همراه

گوشی

October 18, 2022
16:25 سه شنبه، 26ام مهرماه 1401
کد خبر: 139559

وان‌پلاس ۱۱ ۵G به جای وان‌پلاس ۱۱ پرو به‌زودی روانه بازار می‌شود

وان‌پلاس چندین گوشی هوشمند را تحت عنوان سری شماره‌های پرچم‌دار خود عرضه کرده است. این شرکت سال را با معرفی ۱۰ پرو ۵G آغاز کرد و سپس ۱۰R 5G و ۱۰T 5G را در اختیار کاربران قرار داد. تا به امروز خبری از وان‌پلاس ۱۰ ۵G نشده، اما گفته می‌شود که این شرکت به‌زودی قصد دارد وان‌پلاس ۱۱ ۵G را به عنوان پرچم‌دار جدیدش وارد بازار گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار کند. این شرکت تاکنون هیچ اطلاعاتی را در مورد این گوشی هوشمند خود فاش نکرده، اما مثل همیشه افشاگران این خلاء را پر کرده‌اند و بر اساس جدیدترین افشاگری آن‌ها، وان‌پلاس ۱۱ ۵G ممکن است به جای وان‌پلاس ۱۱ پرو در اختیار کاربران قرار بگیرد.
 
آن طور که به نظر می‌رسد، گوشی هوشمند پرچم‌دار وان‌پلاس ۱۱ ۵G در ماه‌های آینده عرضه خواهد شد. این گوشی هوشمند پرچم‌دار دارای مشخصاتی است که معمولاً در مدل‌های پرو دیده می‌شود. در همین راستا، یکی از افشاگران معروف حوزه‌ی فناوری یعنی «Max Jambor» ادعا کرده که وان‌پلاس ۱۱ در واقع همان وان‌پلاس ۱۱ پرو است که ظاهراً با تغییر نام روانه‌ی بازار خواهد شد. به عبارت دیگر، وان‌پلاس می‌تواند ۱۱ ۵G را به عنوان اولین پرچم‌دار خود برای نیمه اول سال ۲۰۲۳ عرضه کند. این شرکت احتمالاً عرضه ۱۱ پرو را با مشخصات جدید چند ماه به تعویق می‌اندازد.
 
یکی از دلایل این اقدام وان‌پلاس می‌تواند پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل دو باشد که احتمالاً در ژوئن یا جولای سال آینده عرضه خواهد شد. اگرچه این افشاگر در این مورد به هیچ اطلاعاتی اشاره نکرده، اما گفته می‌شود که مدل پروی وان‌پلاس ۱۱ در صورت عرضه، با این پردازنده روانه‌ی بازار خواهد شد.
 
با این تفاسیر وان‌پلاس ۱۱ می‌تواند اولین گوشی هوشمند پرچم‌دار این شرکت برای سال ۲۰۲۳ باشد که از پردازنده‌ی جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۲ به عنوان قلب تپنده‌ی خود بهره می‌برد. این تراشه که در حقیقت نسخه‌ی به‌روزشده‌ی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ است، از لحاظ عملکردی ضعیف‌تر از اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۲ خواهد بود که احتمالاً در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ عرضه می‌شود. استراتژی کوالکام برای به‌روزرسانی تراشه‌های پرچم‌دار خود با بهینه‌سازی نسبتاً جزئی نسبت به تراشه‌های غیر پلاس باعث شده تا بسیاری از برندها مدل‌های پروی خود را کمی دیرتر از حد معمول معرفی کنند.
برای مثال، شیائومی گوشی هوشمند ۱۲S اولترای خود را با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ جولای ۲۰۲۲ به جای مارس عرضه کرد. وان‌پلاس نیز می‌تواند رویکرد مشابهی داشته باشد و گوشی پروی خود را با سخت‌افزار برتر سال آینده وارد بازار کند. البته هنوز هیچ خبر رسمی در رابطه با عرضه ۱۱ پرو مجهز به اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۲ وجود ندارد، بنابراین در این مورد باید منتظر خبرهای رسمی از سوی دو شرکت کوالکام و وان‌پلاس باشیم.
 
آن طور که گفته می‌شود وان‌پلاس ۱۱ به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ برای تأمین قدرت پردازشی متکی است و تا پایان سال جاری یا اوایل سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد. ظاهراً وان‌پلاس تغییراتی در طراحی این گوشی هوشمند اعمال خواهد کرد و ماژول دوربین آن از سه سنسور و یک فلاش LED بهره خواهد برد. طبق پیش‌بینی برخی تحلیلگران، این گوشی هوشمند مجهز به نمایشگر ۶.۷ اینچی AMOLED است که از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی، رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، نسبت بدنه به تصویر ۲۰:۹ و تراکم پیکسلی ۴۰۲ ppi پشتیبانی خواهد کرد.
 
حفره‌ی نمایشگر روی سمت چپ پنل جلویی این گوشی برای میزبانی از دوربین سلفی تعبیه می‌شود و همچنین جنس ماژول دوربین آن احتمالاً از فلز است. سیستم دوربین این گوشی هوشمند ظاهراً متشکل از سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی است که با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی اولترا واید و یک سنسور تله فوتو ۳۲ مگاپیکسلی با زوم دیجیتال دو برابری به انجام وظیفه می‌پردازند. دوربین سلفی این گوشی نیز دقتی ۱۶ مگاپیکسلی خواهد داشت. از دیگر مشخصات احتمالی این گوشی می‌توان به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر پرسرعت ۱۰۰ واتی اشاره کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.