سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

October 22, 2022
15:43 شنبه، 30ام مهرماه 1401
کد خبر: 139661

ابزار PC Manager مایکروسافت جای CCleaner را پر می‌کند

مایکروسافت روی یک ابزار به نام PC Manager کار می‌کند که به زبان ساده می‌تواند عملکرد کامپیوتر را بهبود ببخشد. بسیاری از قابلیت‌های این ابزار مشابه CCleaner است و فعلا در نسخه‌ی بتا قرار دارد.
گفتنی است بسیاری از قابلیت‌های این برنامه در ویندوز وجود دارند ولی حالا کاربران از طریق یک محیط واحد و منسجم می‌توانند از امکانات ارائه شده توسط آن بهره ببرند. در این میان می‌توانیم به قابلیت تغییر مرورگر پیش‌فرض اشاره کنیم که حالا فرایند تغییر مرورگر پیش‌فرض ویندوز را ساده‌تر کرده است.
این ابزار با کارهایی مانند پاک کردن کش سیستم و بستن فرایند‌های فعال در پس‌زمینه، تلاش می‌کند سرعت ویندوز را افزایش دهد. همچنین مشکلات امنیتی موجود در سیستم را هم می‌تواند تشخیص دهد. اما در کل، ظاهرا این ابزار امکانات جدیدی را ارائه نمی‌دهد و عمدتا یک رابط کاربری متفاوت برای امکانات موجود در این سیستم‌عامل محسوب می‌شود. مثلا برای اسکن امنیتی از  Windows Defender استفاده می‌کند و ابزار Windows Disk Cleanup utility هم که می‌تواند فایل‌های کش را پاک کند. اما با توجه به اینکه کاربران زیادی به ابزارهایی مانند CCleaner علاقه دارند، احتمالا این ابزار هم مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد.
 
با توجه به اینکه سایت مربوط به این برنامه به زبان چینی است، به نظر می‌رسد مایکروسافت این برنامه را به طور مشخص برای بازار چین توسعه داده است. این ابزار با ویندوز ۱۰ و ۱۱ سازگار است و بنابراین تقریبا تمام کاربران می‌توانند از آن بهره ببرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.