فناوری اطلاعات

October 25, 2022
18:20 سه شنبه، 3ام آبانماه 1401
کد خبر: 139762

مدیر عامل سیستم ماهواره ای گونتس: افزایش تمایل جهانی به بهره گیری از سیستم های ارتباطات ماهواره ای

به باور کارشناسان، طی سال های اخیر تقاضا برای سیستم های ارتباط ماهواره ای در جهان با افزایش بسیار زیادی مواجه بوده و پیش بینی می شود این روند به رشد خود ادامه خواهد داد.
پاول چرنکوف، مدیر کل سیستم ماهواره ای JSC Gonets به خبرنگاران اعلام کرد که تقاضای جهانی برای بهره گیری از سیستم های ارتباط ماهواره ای با افزایش مواجه شده و سیستم ماهواره ای Gonets انتظار دارد در سال های آینده شاهد رشد تقاضا برای خدمات باشد.
 
چرنکوف در این رابطه گفت: ما در حال حاضر افزایش قابل توجهی در ترافیک در سیستم خود احساس می کنیم و با توجه به این روند، ما انتظار رشد بیشتری را در سال های آینده داریم.
 
به گفته وی، این امر متاثر از خروج چندین اپراتور ماهواره ای از سرویس دهی است. چرنکوف همچنین خاطرنشان کرد که فضاپیماهایی که شب گذشته از پایگاه فضایی وستوچنی به فضا پرتاب شدند تا حدود یک ماه دیگر در این سیستم ادغام خواهند شد.
طی این ماموریت فضایی، پرتابگر سایوز-2.1b حامل سه ماهواره Gonets-M و یک ماژول Skif-D، تحت برنامه Sfera از پایگاه فضایی وستوچنی در ساعت ۲۲:۵۷ روز شنبه به وقت مسکو به فضا پرتاب شد.
 
این اولین پرتاب موشک از پایگاه فضایی فوق الذکر در سال ۲۰۲۲ است. به گفته آژانس فضایی روسیه، Skif-D همچنین اولین ماژولی است که تحت برنامه Sfera به فضا پرتاب می شود.
 
این برنامه از سال ها پیش توسط روسیه در حال پیگیری بوده و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور در جلسه پرسش و پاسخ سالانه خود در ۷ ژوئن ۲۰۱۸ در مورد برنامه Sfera صحبت کرده بود. این برنامه شامل پرتاب ماهواره های ارتباطی و سنجش از راه دور زمین است. دیمیتری روگوزین، مدیر عامل سابق آژانس فضایی روسیه در آن زمان گفت که برنامه Sfera شامل پنج صورت فلکی ماهواره ای است که خدمات مخابراتی ارائه می کنند و پنج صورت فلکی دیگر نیز در این سامانه برای نظارت طراحی شده اند.
 
Gonets تنها سیستم ارتباطات ماهواره‌ای مدار پایین روسیه است که برای تبادل جهانی انواع مختلف اطلاعات با امکانات تلفن همراه و ثابت و همچنین سازماندهی کانال‌های بازپخش برای اهداف مختلف طراحی شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.