بازی

فناوری اطلاعات

October 31, 2022
15:45 دوشنبه، 9ام آبانماه 1401
کد خبر: 139888

اپیک گیمز بازی قدیمی Paragon خود را دوباره زنده می‌کند

بازی فورتنایت (Fortnite) به شکل ناگهانی موفقیت بسیار زیادی کسب کرد. این موفقیت باعث شد تا عناوین زیادی زیر سایه آن از بین بروند. یکی از بازی‌هایی که تحت تأثیر قرار گرفت، پاراگون (Paragon) بود. این بازی توسط خود شرکت اپیک ساخته شده و تا حدی هم موفق عمل کرد. بازی پاراگون در سال ۲۰۱۶ پس از سال‌ها که در حال ساخت بود، عرضه شد. پاراگون در سبک موبا (MOBA) و سوم شخص بود.
زمانی که شرکت اپیک (Epic) موفقیت بازی فورتنایت را دید، تصمیم گرفت توسعه این بازی را متوقف کند. نحوه این توقف هم جالب بود. اپیک تصمیم گرفت تا به طور کامل این بازی را ببندد ولی تمامی جزئیات موجود در بازی به ارزش ۱۷ میلیون دلار را به صورت رایگان روی فروشگاه اپیک قرار داد.
 
عناوین زیادی با استفاده از امکانات عرضه شده از پاراگون ساخته شدند. از این موارد می‌توان به Fault: Elder Orb و Predecessor اشاره کرد. حال یک عنوان دیگر نیز با استفاده از امکانات پاراگون در حال ساخت است. این عنوان توانسته از اپیک اجازه استفاده از نام پاراگون را نیز گرفته و پاراگون: اورپرایم (Paragon: The Overprime) نام دارد.
 
این بازی توسط یک شرکت از کره جنوبی به نام Netmarble ساخته می‌شود. پاراگون یک عنوان در سبک موبا با تمرکز زیاد روی اکشن است. همینطور اینکه رایگان است. روند کاری اورپرایم مانند عناوین رایگان دیگر به شکل سرویس آنلاین بوده و قهرمانان جدیدی به بازی اضافه می‌شوند.
 
سؤال اصلی اینجاست که این بازی جدید چه تفاوتی با پاراگون اصلی دارد. درست است که افراد کمی بازی قبلی را به یاد دارند با این حال این طور که به نظر می‌رسد شباهت‌های زیادی میان دو بازی وجود دارد. به این شکل که شما یک قهرمان را انتخاب کرده و آن را ارتقاء خواهید داد. سپس به مبارزه می‌پردازید.
 
در این مدت ما عناوین زیادی را دیدیم که دوباره به عرصه گیمینگ باز گشتند. مشکل اینجاست که اکثر این بازگشت‌ها چندان موفقیت آمیز نبود و از این رو ریسک این کار بالا است. البته هیچ کدام به این شکل و توسط یک استودیوی دیگر بازیابی نشدند. به همین دلیل این مورد جدید خاص و جالب است. پس احتمال موفقیت آن وجود دارد به دلیل اینکه از لحاظ سبک ساختی تفاوت زیادی با عنوان قبلی دارد.
 
اطلاعات بیشتری به زودی از بازی اورپرایم عرضه خواهد شد. این بازی در حال حاضر در مرحله پایانی آزمایش قرار داشته و به زودی وارد دسترسی اولیه می‌شود. شما می‌توانید با یک توییت تحسین آمیز در مورد بازی وارد لیست افرادی بشوید که می‌توانند از دسترسی اولیه بازی استفاده کنند.
 
این حالت اولیه بازی شامل نسخه کامل نیست. بلکه تعدادی قهرمان، نقشه و یک لابی از نو طراحی شده است. همینطور اینکه کاربران می‌توانند به طور کامل موارد تغییر یافته در این بازی را با استفاده از نسخه دسترسی اولیه ببینند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.