رسانه‌های اجتماعی

November 8, 2022
15:08 سه شنبه، 17ام آبانماه 1401
کد خبر: 140175

کاربران توییتر به کدام پلت‌فرم‌ها کوچ می‌کنند؟

پس از این که توییتر در یک معامله ۴۴ میلیارد دلاری به ایلان ماسک فروخته شد، دستخوش تغییر و تحولاتی بوده که باعث عصبانیت بعضی از کاربران شده و آنها را به مهاجرت به پلت‌فرم‌های دیگر ترغیب کرده است.
 
این تغییرات شامل تصمیم ایلان ماسک برای دریافت پول برای احراز هویت کاربران و همچنین نظراتش درباره نظارت بر محتوا بوده است. رویترز در گزارشی رقیبان توییتر که ممکن است مورد اقبال کاربران قرار بگیرند را بررسی کرده است:
 
ماستودون (Mastodon)
ماستودون که سال ۲۰۱۶ راه اندازی شد، یک نرم افزار کد باز برای یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز است که قابلیتهای متعدد مشابه توییتر دارد. این پلتفرم، تبلیغات نمایش نمی‌دهد و محدودیت ۵۰۰ کارکتری و ایموجی‌های سفارشی دارد.
 
ماستودون بیش از یک میلیون کاربر ماهانه فعال دارد و به گفته اوژن روچکو، مدیرعامل آن، از ۲۷ اکتبر پس از این که ایلان ماسک مالک توییتر شد، نیم میلیون نفر به شمار کاربرانش اضافه شد.
 
کوهاست (Cohost)
کوهاست، یک پلت‌فرم شبکه اجتماعی بدون تبلیغات است. پستهایی که در این پلتفرم ارسال می‌شوند، درست مانند توییتر، تحت یک جدول زمانی عمودی قرار می‌گیرند. این شرکت اعلام کرده است چند دلار در ماه از کاربرانش دریافت خواهد کرد و به زودی انعام گرفته و اشتراک می‌فروشد.
 
تروت سوشال (Truth Social)
این پلت‌فرم توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا ساخته شده و در میان محافظه‌کاران محبوبیت دارد و اپلیکیشن آن، اخیرا در فروشگاه‌های اپ استور اپل و اندروید گوگل در دسترس قرار گرفته است. تروت سوشال تنها برای کاربران در آمریکا قابل دسترس است.
 
تریبل سوشال  (Trebel Social)
این اپلیکیشن که خود را شبکه اجتماعی مردمی توصیف می‌کند، در اپ استور اپل و اندروید موجود است. این پلت‌فرم به کاربران اجازه می‌دهد مخاطب را برای افزایش تعامل در پستها هدف قرار دهند و می‌گوید کاربران می توانند در موضوعات مورد بحث، کارشناسان را پیدا کنند.
 
پارلر (Parler)
پلت‌فرم پارلر که توافق کرده است خود را به کانیه وست، رپر آمریکایی معروف بفروشد، محبوب محافظه کاران آمریکایی است. پارلر سال ۲۰۱۸ با رویکرد عدم نظارت بر محتوا راه اندازی شد که باعث شد محبوبیت زیادی میان کاربرانی پیدا کند که با سیاستهای نظارت بر محتوا در فیس بوک و توییتر مخالف بودند.
 
تامبلر  (Tumbler)
تامبلر یک وب سایت شبکه اجتماعی است که سال ۲۰۰۷ راه اندازی شد و به کاربران اجازه می‌دهد محتوایی به سبک وبلاگ و با عناصری شامل عکس و تصاویر متحرک (گیف) منتشر کنند. همچنین به کاربران امکان می‌دهد مانند قابلیت پیام مستقیم توییتر، با یکدیگر چت کنند.
 
کلوب هاوس (Clubhouse)
این پلت‌فرم که میزبان اتاقهای صوتی زنده است، در زمان اوج بحران پاندمی کووید محبوبیت پیدا کرد. کلوب هاوس به کاربرانش اجازه می‌دهد در محیطیهایی که "اتاق" نامیده می‌شوند، با یکدیگر درباره موضوعات مورد علاقه‌شان صحبت کنند. سیستم ورود با دعوت برای دسترسی کاربران به این پلتفرم حذف شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.