رسانه‌های اجتماعی

May 2, 2024
11:24 پنجشنبه، 13ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 165473

امکان ویرایش پیام‌ها و ابزارهای مبتنی‌ بر هوش مصنوعی در نسخه جدید اسنپ‌چت

منبع: Digiato

اسنپ‌چت به‌تازگی در رویداد IAB NewFronts 2024 از قابلیت‌های جدیدی با تمرکز بر واقعیت افزوده و یادگیری ماشینی، رونمایی کرده است که به برندها و تبلیغ‌کنندگان در این پلتفرم کمک می‌کند تا آسان‌تر از قبل به شیوه‌ای تعاملی با مخاطبین ارتباط برقرار کنند. همچنین امکان ویرایش پیام‌ها در گفتگوها هم به‌مرور در اختیار تمامی کاربران قرار خواهد گرفت.

بسیاری از اپلیکیشن‌ها درحال افزودن قابلیت‌های مرتبط با هوش مصنوعی با تکیه‌بر یادگیری ماشینی به لیست ویژگی‌های خود هستند تا بتوانند از غافله این روزها عقب نمانند. اسنپ‌چت نیز در همین راستا به سراغ برندها و سفارش‌دهندگان تبلیغات رفته است که قسمت عمده‌ای از درآمد پلتفرم مذکور را تشکیل می‌دهند. اکنون به‌لطف بهره‌گیری از یادگیری ماشینی، تبلیغ‌کنندگان قادر خواهند بود تا سریع‌تر و آسان‌تر از گذشته اقدام به ساخت تبلیغات مبتنی‌بر واقعیت افزوده نمایند. البته این شرکت در گذشته هم با همکاری غول‌های خرده‌فروشی مانند آمازون امکان امتحان کردن برخی محصولات خاص درون اپ را فراهم ساخته‌بود و اقدامات اخیر به‌منظور تسهیل روند قبلی صورت می‌گیرند.

طبق اعلام اسنپ‌چت، به‌لطف قابلیت‌های جدید افزوده شده به این پلتفرم، برندها می‌توانند سریع‌تر از گذشته اقدام به تبدیل کاتالوگ محصولات دوبعدی به المان‌های مورد استفاده در حالت واقعیت افزوده نمایند تا کاربران بتوانند آنها را به‌شکل مجازی امتحان نمایند. همچنین هوش مصنوعی مولد به برندها کمک می‌کند تا تبلیغات واقعیت افزوده را با صرف تلاش کمتری بسازند و در کوتاه‌ترین زمان، یک لنز سفارشی درون اپ در اختیار داشته‌باشند. تبلیغ‌دهندگان تنها باید دستور متنی خود را به مدل یادگیری ماشینی خاص داخل این پلتفرم بدهد تا افکت‌های واقع‌گرایانه را در لنز سفارشی خود ایجاد نمایند. در ادامه می‌توان از لنزهای ساخته شده با هوش مصنوعی به‌منظور تبلیغات واقعیت افزوده بهره گرفت.

اسنپ‌چت از افزونه واقعیت افزوده هم رونمایی کرده است که به تبلیغ‌دهندگان این اجازه را می‌دهد تا لنزها و فیلترهای ساخته شده با هوش مصنوعی را به‌صورت مستقیم در تمامی فرمت‌های مورد پشتیبانی برای تبلیغات درون برنامه‌ای، استفاده نمایند. طبق آمار داخلی این شرکت، بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر به‌صورت روزانه با تبلیغات مبتنی‌بر واقعیت افزوده در اپلیکیشن اسنپ‌چت تعامل دارند. همچنین درآمد آن در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی نسبت به‌مدت زمان مشابه در سال قبل‌، رشد ۲۱ درصدی را شاهد بوده است که بیشتر آن را مدیون بهبودهای صورت گرفته در سیستم تبلیغات خود است.

ویرایش پیام‌ها در گفتگوها، یکی دیگر از ویژگی‌های جدید اسنپ‌چت است که آن را بیشتر از گذشته به یک پیام‌رسان تبدیل می‌کند. البته قابلیت گفته شده هنوز به‌شکل عمومی برای تمامی کاربران ارائه نشده است و تنها به مشترکین طرح پلاس محدود می‌شود که نیازمند پرداخت هزینه ۴ دلاری در ماه جهت فعال‌سازی است. مشابه با آنچه در اینستاگرام شاهد بودیم‌، کاربران تنها تا چند دقیقه پس از ارسال پیام خود، امکان ویرایش آن را دارند و پس از گذشت زمان مشخصی، قابلیت ویرایش غیرفعال خواهد شد.

از دیگر امکانات جدید اسنپ‌چت برای عموم کاربران می‌توان به ایموجی‌های جدید برای ری‌اکشن به پیام‌ها در گفتگو و امکان بهره‌گیری از دستیار هوش مصنوعی شخصی برای ایجاد یادآور در کنار پوسته بیت‌موجی‌ها اشاره نمود. همچنین لنز هوش مصنوعی جدیدی در اختیار کاربران قرار گرفته است که امکان تبدیل سلفی‌ها به عکس‌هایی با حال‌وهوای دهه ۹۰ میلادی را ممکن می‌سازد. کانال ورزشی اسنپ‌چت هم به‌زودی برای پوشش ورزش‌های کمتر شناخته‌شده با نام Snap Sports Network فعال خواهد شد و شامل محتوای تولید شده توسط کاربران هم خواهد بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.