فناوری اطلاعات

November 12, 2022
11:38 شنبه، 21ام آبانماه 1401
کد خبر: 140277

وزیر ارتباطات: رشد سوپر اپلیکیشن‌ها در منطقه آسیا و اقیانوسیه چشمگیر است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سخنرانی رسمی خود در کنفرانس وزرای ارتباطات و دیجیتال کشورهای عضو کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه بیان کرد: فقدان مسئولیت پذیری بعضی از پلتفرم های جهانی، زمینه را برای فعالیت‌های مجرمانه فراهم می کند که در نتیجه این موضوع مانع از حفاظت دولت ها از حقوق شهروندان خود می شود.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سخنرانی رسمی خود در نخستین کنفرانس وزرای ارتباطات و دیجیتال کشورهای عضو کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ)، با اشاره به بهره مندی تمام کشورهای عضو اسکاپ از کاهش شکاف دیجیتال، خواستار همکاری کشورهای عضو این گروه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، بدون غرض‌ورزی‌های سیاسی و در چارچوب کارگروه های تخصصی شد.
 
وی همچنین با اشاره به چشمگیر بودن سرعت ظهور و رشد سوپر اپلیکیشن ها در منطقه آسیا و اقیانوسیه با ارائه طیف متنوعی از خدمات، افزود: حمایت از این سوپراپلیکیشن ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آنها برای ارتقای سطح خدمات‌رسانی در کشورهای عضو، زمینه مناسبی برای همکاری و هماهنگی در چارچوب مکانیزم های مورد نظر کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد بوده و نیز تامین منافع همگانی برای کشورهای این منطقه را در بر خواهد داشت. از این رو جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای میزبانی رویدادی با حضور کشورهای عضو اسکاپ در این حوزه اعلام می‌کند.
 
بنابه این گزارش، نخستین کنفرانس وزاری ارتباطات و دیجیتال عضو اسکاپ با حضور وزرا و معاونان وزرای 17 کشور در سئول کره جنوبی برگزار شد و عیسی زارع پور علاوه بر سخنرانی رسمی، در حاشیه برگزاری این کنفرانس با دبیرکل کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه، وزیر علوم و ارتباطات کره جنوبی، وزیر توسعه اقتصاد دیجیتال تایلند و همچنین با همتای فیلیپینی خود نیز دیدار و گفت وگو کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.