بازی

فناوری اطلاعات

November 13, 2022
17:02 یکشنبه، 22ام آبانماه 1401
کد خبر: 140362

تورنمنت بزرگ جدید لیگ آو لجندز مختص زنان برگزار می‌شود

رایوت گیمز (Riot Games) سازنده یکی از بزرگ‌ترین عناوین موبا (MOBA) تاریخ دنیای گیمینگ است. بازی لیگ آو لجندز (League of Legends) یکی از بهترین عناوین در سبک موبا بوده و طرفداران بسیار زیادی در دنیا دارد. این طرفداران شامل خانم‌ها هم می‌شود. هر ساله ما شاهد مسابقات مختلف بازی لیگ هستیم. مسابقه اصلی این بازی جایزه بزرگی داشته و رقابت سنگینی در آن در جریان است.
حال رایوت گیمز به همراه GGTech و NUEL تصمیم گرفتند تا مسابقات رایزینگ استارز (Rising Stars) را طراحی کنند. این مسابقات صرفاً برای بانوان طراحی شده تا در یک فضای مشترک باهم رقابت کنند. شرکت کنندگان در این مسابقه باید دست کم ۱۶ سال سن داشته و برای شرکت در آن ثبت نام کنند.
 
اولین مسابقات رایزینگ استارز در تاریخ ۵ آذر (۲۶ نوامبر) برپا خواهد شد. شرکت‌کنندگان این مسابقات تنها به مناطق شمالی اروپا و انگلیس محدود می‌شوند. بازیکنان برای تجربه نیاز به یک اکانت رایوت گیمز داشته و جایزه آن نیز ۳۰۰۰ یورو است. افرادی که قصد شرکت دارند نیز می‌توانند تا ۲ آذر برای ثبت نام اقدام کنند.
تیم روسی Vaevictis که سال ۲۰۱۹ در مسابقات LCL شرکت کرد و یکی از بزرگترین شکست‌های تاریخ تورنمنت‌های لیگ را برای خود ثبت کرد.
 
رایوت گیمز با شرکت DivE برای تشخیص جنسیت کاربران استفاده خواهد کرد. این شرکت چندین سال است که برای جدایی جنسیتی بازی‌های ESport تلاش کرده است. رایوت گیمز چندین نفر را نیز برای ایجاد فضای امن استخدام کرده تا شرکت کنندگان مورد آزار و اذیت واقع نشوند.
 
شرکت رایوت گیمز در این مدت تلاش بسیاری کرده تا فضایی امن در دنیای گیمینگ ایجاد کند. مخصوصاً جامعه لیگ آو لجندز که برای مدت زیادی مشکلات متعددی داشت. یکی از کارهای جالب این شرکت، این است که به دانشجویان و دانش آموزان نیز فرصت کار در صنعت گیمینگ را می‌دهد. جیزی که باعث خواهد شد افراد زیادی به کار در رایوت گیمز مشتاق شوند.
 
جدایی جنسیتی در عناوین بازی یک عمل محافظه کارانه است. به طور کلی جامعه گیمینگ در زمینه امینیت اخلاقی کمی ضعیف بوده و رفتارهای ناشایست در بخش آنلاین آن به مقدار زیادی وجود دارد.. از این رو ساخت یک محیط امن برای بانوان که بتوانند با خیال راحت به تجربه بازی خود بپردازند، چیزی است که قطعاً از آن استقبال خواهد شد.
 
لیگ آو لجندز با وجود طرفداران زیادی که دارد محیط بسیار ناامنی از لحاظ آنلاین دارد. شرکت سازنده در این مدت تلاش بسیاری کرده تا محیط این بازی را امن کند اما با این حال مشکلات آن همچنان وجود دارد. حال امیدواریم که این سری مسابقات بدون مشکل و به راحتی اجرا شده تا بانوان نیز از تجربه رقابتی لیگ آو لجندز لذت ببرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.