اپراتورها

تلفن همراه

November 15, 2022
12:25 سه شنبه، 24ام آبانماه 1401
کد خبر: 140439

اعلام بسته‌های رومینگ ویژه اینترنت و مکالمه همراه اول برای جام‌جهانی قطر

همراه اول همگام با تیم ملی کشورمان، با طراحی «بسته¬های رومینگ ویژه جام جهانی»، و «بسته مکالمه رومینگ» به استقبال برگزاری این رویداد جهانی به میزبانی قطر رفت.
به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول به مناسبت بیست و دومین دوره جام جهانی فوتبال و همراهی ایرانیانی که قصد عزیمت به کشور قطر برای تماشای حضوری این دوره از رقابت ها را دارند، «یک بسته ویژه جام جهانی» در کنار بسته های مختص اینترنت و مکالمه رومینگ تعریف و طراحی کرده است.
 
این بسته های ویژه رومینگ بین الملل جام جهانی 2022 که از نیمه آبان ماه جاری پیاده سازی شده، قابلیت خریداری و فعالسازی را برای تمامی مشترکان دائمی و اعتباری به سه شکل «کدهای دستوری»، «فروشگاه آنلاین همراه اول» و «اپلیکیشن همراه من» فراهم آورده است. در ضمن قابلیت خرید برای دیگران در تمامی روش های مذکور وجود دارد. 
 
در سبد سرویس‌ های مختص این ایام همراه اول که از طریق شبکه تمامی اپراتورهای قطر (Ooredoo و Vodafone) قابل استفاده است، یک بسته ویژه 2 گیگابایت 30 روزه با هدیه 20 دقیقه مکالمه و 20 پیامک با قیمت 390 هزار تومان به چشم می خورد. 
 
دو بسته 30 روزه دیگر با عنوان رومینگ جام جهانی نیز با یک بسته 7 روزه مکالمه رومینگ از جمله بسته های تدارک دیده شده است. اپراتور اول تلفن همراه کشور سعی کرده با در نظر گرفتن طیف مختلف و وسیعی از سلیقه ها و نیازهای مشترکان، بسته های کاربردی را تعریف کند. 
 
*جزییات بسته‌های رومینگ بین‌الملل ویژه جام‌جهانی 2022 قطر
همراه اول علاوه بر تدارک بسته 30 روزه رومینگ جام جهانی 2022 به شرح «5 گیگابایت اینترنت، 50 دقیقه مکالمه و 50 پیامک هدیه» به قیمت 990 هزار تومان، بسته رومینگ دیگری را نیز مختص خبرنگاران، مدیران و دست اندرکاران اجرایی کشورمان در این رویداد به شرح «20 گیگابایت اینترنت، 200 دقیقه مکالمه و 200 پیامک هدیه» و با قیمت 2 میلیون و 990 هزار تومان در نظر گرفته که از مسیرهای ذکرشده قابل خریداری است.
 
آخرین بسته نیز «بسته مکالمه رومینگ» است که علاوه بر پوشش 90 دقیقه مکالمه رومینگی، تعداد 90 پیامک نیز به مشترک خریدار، هدیه می دهد و علاوه بر آن امکان خریداری و فعالسازی همزمان با سایر بسته ها را نیز دارد.
 
«بسته های هدیه مکالمه و پیامک» همزمان با فعالسازی بسته اینترنت از سمت سیستم برای مشترک به صورت خودکار فعال می شود و اتمام آنها تأثیری بر ادامه بسته اینترنت نخواهد داشت.
 
مشترکان برای خرید این بسته های اینترنتی و مکالمه ای ویژه جام جهانی 2022 می توانند با شماره گیری کد دستوری «ستاره 10 ستاره 2913 ستاره 2022 مربع»، وارد منوهای مربوطه شده و بسته موردنظر خود را انتخاب و خریداری کنند. 
 
*خریداری هر بسته رومینگ، افزایش شانس در قرعه‌کشی ویژه 11 توپ طلا
همراه اول به مشترکان علاقه مند به خریداری و استفاده از بسته های ویژه رومینگ جام جهانی، این نوید را داده است که با خرید بسته های موردنظرشان در قرعه کشی ویژه 11 توپ طلا که در بازه زمانی جام جهانی برگزار می شود نیز شرکت داده می شوند؛ همچنان که با مهلت استفاده 30 روزه از این بسته ها، می توان با خیال راحت بسته های رومینگ قطر را در داخل کشور و پیش از سفر فعال کرد.
 
گفتنی است براساس تفاهم صورت گرفته با اپراتورهای قطری، تعرفه رومینگ بین الملل با تخفیف ویژه برای «مکالمه با ایران» و «مکالمه دریافتی از ایران» و همچنین «مکالمه داخلی با شماره های قطر» دقیقه ای 9 هزار تومان، ارسال پیامک 2 هزار تومان و اینترنت به ازای هر مگابایت 2 هزار تومان است.
 
همچنین مشترکان علاقه مند به خریداری این بسته های ویژه جام جهانی 2022 باید قبل از خروج از ایران از فعال بودن سرویس رومینگ خود با کد دستوری ستاره 10 ستاره 2911 مربع اطمینان داشته باشند و اگر در کشور قطر قصد برقراری مکالمه یا ارسال پیامک برای شماره های ایرانی را داشتند، «0098» را به ابتدای شماره موردنظر خود اضافه کنند. 
 
*مدیریت هزینه‌های رومینگ در زمان سفر به قطر
لازم به ذکر است که برقراری تماس بین دو همراه اولی در کشور قطر برای هر دو طرف هزینه دارد؛ اگر شما تماس گیرنده باشید، هزینه تماس خروجی را پرداخت خواهید کرد و اگر شما دریافت کننده تماس باشید، هزینه تماس دریافتی برای شما محاسبه خواهد شد.
 
مشترکانی که از سرویس‌های انتظار مکالمه (Call Waiting)، انتقال مکالمه (Call Forward) و پیامگیرصندوق صوتی (VMS) استفاده می کنند نیز هزینه اضافه رومینگ برای آنها لحاظ می شود که در صورت عدم نیاز به استفاده از این سرویس ها، باید کد دستوری «ستاره 10 ستاره 24 مربع» را شماره گیری و از منوهای 1و2 و3 آن ها را غیر فعال کنند.
 
*چند راهکار برای مدیریت هزینه‌های اینترنت رومینگ
با توجه به اینکه بسته های اینترنتی عادی خریداری شده در ایران (هر بسته‌ای غیر از بسته ویژه رومینگ) در هنگام استفاده از سرویس رومینگ، غیرفعال می شود، بنابراین برای مدیریت خوب مصرف اینترنت، همراه اول توصیه کرده است «دانلود و بروزرسانی برنامه ها و تنظیمات گوشی را از حالت خودکار خارج کنید»، «در صورت استفاده از اینترنت در مکان های عمومی و عدم استفاده از اینترنت سیمکارت، گزینه Mobile Data و Data Roaming را درتنظیمات گوشی غیر فعال کنید» و «قرض دادن گوشی به افراد ناشناس، در اختیار قراردادن به افراد ناآگاه مانند اطفال یا قرار دادن گوشی در حالت هات اسپات ممکن است هزینه های ناخواسته شما را به شدت افزایش دهد.»
 
همراه اول در پایان توصیه کرده به منظور آرامش خاطر، مشترکان عازم قطر با فعالسازی PIN CODE سیمکارت و تعریف رمز گوشی، زمینه سوء استفاده های احتمالی در صورت سرقت یا مفقودی تلفن همراه خود را به حداقل برسانند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.