تلفن همراه

گوشی

November 15, 2022
18:51 سه شنبه، 24ام آبانماه 1401
کد خبر: 140465

باگ عجیب آیفون و آیپد سافاری را ازکار می‌اندازد

برخی کاربران آیفون و آیپد با مشکل عجیبی مواجه شده‌اند که باعث می‌شود این مرورگر هنگام تایپ برخی کلمات و کاراکترهای خاص در نوارآدرس سافاری، با مشکل مواجه شود.
 
تعدادی از دارندگان آیفون و آیپد مشکل عجیبی را گزارش داده‌اند که باعث می‌شود هنگام تایپ برخی حروف خاص، مرورگر سافاری گوشی یا تبلت آن‌ها به‌درستی کار نکند. مشخص نیست دقیقاً چه عاملی باعث بروز این باگ شده است اما بسیاری از کاربرانی که iOS 16 را نصب کرده‌اند در حساب‌های توییتر خود گزارش‌هایی درمورد آن به‌اشتراک گذاشته‌اند.
 
از کار افتادن سافاری در آیفون و آیپد پس‌از تایپ برخی حروف و کاراکترها
مشکل این‌جا است که وقتی بخواهید در نوار آدرس سافاری حروف خاصی را تایپ کنید، این مروگر بلافاصله از کار می‌افتد. این یعنی نمی‌توانید جستجوی خود را به‌طور کامل انجام دهید یا آدرس سایت موردنظرتان را به‌طور کامل در این مرورگر وارد کنید. به‌نظر می‌رسد این آسیب‌پذیری روی همه‌ی نسخه‌های iOS 16 تأثیر می‌گذارد و جالب این‌جا است که به‌نظر می‌رسد کاربران آیفون در برخی کشورها با این مشکل مواجه نشده‌اند.
باگ از کار افتادن سافاری ابتدا ازطرف کاربران توییتر شناسایی شد. به‌عنوان مثال اگر با آیفون ۱۴ در سافاری عبارت Wells Fargo را در نوار آدرس تایپ کنید، این مرورگر بلافاصله پس‌از تایپ سه‌حرف اول یعنی Wel از کار می‌افتد.
 
به گزارش 9to5Mac، تعدادی از کلمات و جستجوهای مختلف که به‌نظر می‌رسد باعث ایجاد مشکل فوق می‌شود شامل bes، tar، pla، sta، old، wel و wal است. مطمئناً ترکیب‌های دیگری نیز وجود دارند که باعث ایجاد مشکل در سافاری خواهند شد. امکان دارد این باگ به‌دلیل نوع شکل ارائه‌ی متن باشد که هنگام تایپ‌‌کردن در نوار آدرس سافاری دربخش پیشنهاد‌ها ظاهر می‌شوند. اولین گزارش‌های مربوط به این مشکل در فاصله‌ی شب تا صبح دوشنبه مطرح شده‌اند که این موضوع نشان می‌دهد مشکل مورداشاره نوعی ایراد سمت‌سرور است. این یعنی اپل احتمالاً قادر خواهد بود بدون انتشار به‌روزرسانی جدید، باگ مذکور را رفع کند.
 
البته به‌نظر می‌رسد اپل یک به‌روزرسانی سمت‌سرور برای برطرف کردن مشکل ازکار افتادن سافاری با تایپ حروف و عبارات خاص ارائه کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.