تلفن همراه

گوشی

November 18, 2022
17:12 جمعه، 27ام آبانماه 1401
کد خبر: 140540

گلکسی A14 5G با تراشه اگزینوس در گیک‌بنچ رؤیت شد

ظاهراً سامسونگ خود را برای معرفی گوشی مقرون‌به‌صرفه‌ی گلکسی A14 5G آماده می‌کند، زیرا این دستگاه اخیراً در بنچمارک گیک‌بنچ مشاهده شده است.
سامسونگ درحال‌کار روی دستگاه‌های ارزان‌قیمت جدید سری گلکسی A است. این برند احتمالاً گلکسی A14 5G و گلکسی A14 4G را به‌زودی عرضه خواهد کرد. مدل 4G این گوشی اقتصادی پیش‌از این در گیک‌بنچ رؤیت شده بود و حالا مدل 5G آن نیز در وب‌سایت این معیار مشاهده شده است. علاوه‌براین A14 5G در پایگاه داده‌ی بلوتوث SIG نیز رؤیت شده بود.
 
فهرست گیک‌بنچ نشان می‌دهد گلکسی A14 5G با شماره مدل SM-A146B از رم ۴ گیگابایتی و سیستم‌عامل پیش‌فرض اندروید ۱۳ استفاده خواهد کرد. به گزارش Gizmochina، شماره مدل تراشه‌ی این دستگاه S5E8535 است که نشان‌دهنده‌ی یک سیستم-روی-چیپ هشت هسته‌ای است. دو هسته‌ی این پردازنده با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز و ۶ هسته‌ی دیگر آن با فرکانس ۲ گیگاهرتز کار می‌کنند. علاوه‌براین دستگاه مذکور از پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G68 بهره خواهد برد. همان‌طور که در شایعات و گزارش‌های قبلی اشاره شده بود، S5E8535 نشان‌دهنده‌ی یکی از نسخه‌های میان‌رده‌ی تراشه‌های سری اگزینوس است که احتمالاً به‌زودی رونمایی خواهد شد.
نتایج گیک‌بنچ ۵ برای گلکسی A14 5G نشان می‌دهد این گوشی در آزمون تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب امتیاز ۷۷۰ و ۲۱۵۱ را به‌دست آورده است. با توجه به این سطح عملکرد، انتظار می‌رود تراشه‌ی این دستگاه، درواقع نسل جدید اگزینوس ۸۵۰ باشد. بااین‌حال نتایج بنچمارک بیان‌گر این است که پردازنده‌ی گوشی اقتصادی مذکور عملکرد بهتری از اگزینوس ۱۲۸۰ کنونی سامسونگ ارائه خواهد داد.
 
شنیده‌ها حاکی از آن است گلکسی A14 5G از بلوتوث ۵٫۲ پشتیبانی می‌کند و از پوسته‌ی سفارشی سامسونگ موسوم به One UI 5.0 مبتنی‌بر اندروید ۱۳ بهره خواهد برد. این دستگاه همچنین به صفحه‌نمایش Infinity U مجهز خواهد بود و از دیگر قابلیت‌های احتمالی آن می‌توان به درگاه USB C و پشتیبانی از جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون اشاره کرد. انتظار داریم طی روزهای آینده، جزئیات بیشتری درمورد این گوشی هوشمند دردسترس قرار گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.