رسانه‌های اجتماعی

November 20, 2022
13:32 یکشنبه، 29ام آبانماه 1401
کد خبر: 140600

مدیر سابق توییتر: اپل و گوگل بیشترین تأثیر را در شیوه مدیریت توییتر خواهند داشت

مدیر سابق توییتر می‌گوید فروشگاه‌های اپلیکیشن اپل و گوگل می‌توانند مهم‌ترین اهرم فشار را علیه شیوه‌های مدیریت ایلان ماسک داشته باشند.
مدیر تیم اعتماد و ایمنی توییتر که اخیراً از سمت خود استعفا کرده، در گفتگویی مدعی شده است که فروشگاه‌های اپلیکیشن گوگل و اپل بیشترین کنترل را روی شیوه مدیریت توییتر دارند. این مسئله هدف ایلان ماسک برای تبدیل این شبکه اجتماعی به سکویی برای آزادی بیان مطلق و بدون کنترل را به چالش می‌کشد.
 
«یول رات» در گفتگو با نیویورک تایمز اعلام کرده است که وقتی ایلان ماسک به توییتر آمد و مشخص شد که او در‌نهایت تعیین می‌کند که چگونه مدیریت محتوا را پیاده‌سازی و کنترل خواهد کرد، واضح بود که دیگر نیازی به حضور رات در شرکت نیست. او در این مصاحبه مدعی شده است که مشتریان تبلیغات، دولت‌ها و در‌نهایت فروشگاه‌های اپلیکیشن تأثیر مهمی بر شیوه مدیریت محتوا دارند:
 
«اگرچه توییتر به‌صورت عمومی اعلام نکرده که چند نفر از اپلیکیشن‌های موبایل این شرکت استفاده می‌کنند، در گزارش سالانه 2021 اطلاعات جالبی آمده است: «انتشار محصولات جدید ما وابسته و تحت تأثیر اپراتورهای فروشگاه‌های دیجیتال است که می‌توانند دستورالعمل‌های خود را به اجرا درآورند. پیش‌بینی این فرایندهای بازبینی می‌تواند دشوار باشد و برخی تصمیمات خاص ممکن است به کسب‌وکار ما آسیب بزند.»
 
اپل و گوگل مدیریت توییتر را کنترل خواهند کرد
رات می‌گوید عدم پیروی از قوانین اپل و گوگل نه تنها می‌تواند به کسب‌وکار توییتر آسیب بزند، بلکه می‌تواند برای آنها فاجعه‌بار باشد. اگر این برنامه در فهرست سیاه این فروشگاه‌های اپلیکیشن قرار بگیرد، عملاً دسترسی چندمیلیارد کاربران بالقوه به سرویس‌های توییتر ناممکن می‌شود. در نتیجه، اپل و گوگل اهرم فشار بسیار مهمی برای کنترل این شبکه اجتماعی در اختیار دارند.
 
مسئله کنترل فروشگاه‌های اپلیکیشن بر توییتر فقط یک موضوع تئوری نیست. رات در این مصاحبه به نمونه‌هایی از اعمال نظر کارشناسان اپل و گوگل درباره تغییرات توییتر اشاره می‌کند. او می‌گوید یک‌بار یکی از کارشناسان تیم بازبینی این شرکت‌ها در شب انتشار یک نسخه مهم از اپ توییتر با آن‌ها تماس گرفت و تصویر توییت‌هایی را ارسال کرد که در آن‌ها کلمات نژادپرستانه به کار رفته بود. او می‌گوید اگر به درخواست‌های فروشگاه‌های اپلیکیشن رسیدگی نشود، این شرکت‌ها می‌توانند عرضه نسخه‌های جدید اپلیکیشن را به تعویق بیندازند یا یک برنامه را از فروشگاه حذف کنند.
 
رات می‌گوید توییتر حالا باید به تعادلی میان خواسته‌های مالک جدید خود و واقعیت‌های حضور در دنیای پلتفرم‌های اپل و گوگل برسد. ولی این کار برای کارمندانی که در این شرکت باقی مانده‌اند، راحت نخواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.