فناوری اطلاعات

November 22, 2022
17:55 سه شنبه، 1ام آذرماه 1401
کد خبر: 140683

اعطای گواهینامه رتبه‌بندی به سه شرکت ارائه‌دهندۀ خدمات مراکز داده

بر اساس اعلام وزارت ارتباطات سه مرکز داده موفق به دریافت گواهینامه رتبه‌بندی ارائه‌دهندگان خدمات مراکز داده شدند.
در مراسمی که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران برگزار شد، سه مرکز داده موفق به دریافت گواهینامه رتبه‌بندی ارائه‌دهندگان خدمات مراکز داده شدند.
 
در ابتدا این مراسم منکرسی، معاون سیاستگذاری این سازمان با اعلام این که هدف از رتبه‌بندی ارائه‌دهندگان خدمات مراکز داده، ارتقا کیفیت و نظارت بر عملکرد مراکز داده در کشور است، افزود: استاندارد سازی در این زمینه یکی از مولفه های بی بدیل در توسعه این حوزه است.
 
منکرسی خاطرنشان کرد: هفتۀ گذشته ابلاغیه‎ای از سوی وزیر ارباطات و فناوری اطلاعات برای دستگاه‌های اجرایی صادر شد که از آن‌ها خواسته شده است از مراکز دادۀ دارای رتبه‌بندی برای ذخیره اطلاعات و داده‌های خود استفاده کنند و این می تواند خبر خوشی برای مراکز داده دارای رتبه‌بندی باشد. وی در پایان اظهار امیدواری کرد که شاهد افزایش کیفیت خدمات در این حوزه باشیم.
 
در ادامه این برنامه، مدیران عامل سه شرکت عصر پردازش اطلاعات امین، نوآوران شبکه سیز مهرگان(هست ایران) و نوآوران فناوری اطلاعات امروز(آتنا هاست) به ارائه نظرات، مشکلات و چالش‌های کاری خود در این حوزه پرداختند.
 
دربخش دیگر برنامه خوانساری، معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران به ایراد سخنرانی پرداخت. خوانساری مرکز داده را کارخانۀ تولید، نگهداری و عرضه داده درسطح ملی دانست و با ابراز خشنودی از این که تاکنون شش شرکت از ۲۷ شرکت متقاضی رتبه بندی، موفق به دریافت این گواهینامه شده اند، خواستار تسریع این روند از طریق افزایش تعداد مراکز ممیزی‌کننده شد و افزود: ما در هفتۀ گذشته فراخوانی در زمینه احراز صلاحات ممیزان مرکز داداه داشتیم و امیدواریم تعداد ای مراکز از پنج مرکز فراتر رود.
 
وی با اشاره به تفاهم‌نامه منعقده میان سازمان فناوری اطلاعات ایران، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و معاونت نظارت راهبردی وزارت ارتباطات از لزوم شفافیت فعالیت‌ها در این حوزه سخن گفت و از مدیران مربوطه درخواست کرد با بررسی و استخراج مشکلات فعالان این بخش به حل مشکلات کمک کنند.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران رتبه بندی مراکز داده را یک مطالبه حاکمیتی عنوان کرد که بر مبنای آن وضعیت مراکز داده دولتی باید بازنگری شوند و چنانچه در این زمینه استانداردهای لازم را نداشته باشند باید از مراکز مورد تایید و دارای رتبه بندی خدمات مورد نیاز خود را تامین کنند.
 
در پایان مراسم گواهی‌نامه سه شرکت متقاضی به مدیران آن‌ها اعطا شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.