تلفن همراه

گوشی

November 23, 2022
18:30 چهارشنبه، 2ام آذرماه 1401
کد خبر: 140722

ویوو X90‌ پرو پلاس با حسگر یک اینچی و تراشه Snapdragon 8 Gen 2 رونمایی شد

X90 پرو پلاس، جدیدترین پرچم‌دار ویوو، معرفی شد. قیمت مدل پایه‌ی این گوشی ۹۱۰ دلار اعلام شده است.
سری ویوو X90 شامل مدل‌های معمولی و پرو و پرو پلاس در چین رونمایی شد. این شرکت دوربین مدل پرو پلاس خود را «پادشاه حسگرهای یک‌اینچی» نامیده است. ویوو X90 پرو پلاس اولین گوشی هوشمندی نیست که با حسگر IMX989 سونی عرضه می‌شود؛ اما ویوو آن را به چندین قابلیت جدید مجهز کرده است که آن را منحصربه‌فرد می‌کند.
 
لنز ویوو X90 پرو پلاس از عنصری شیشه‌ای با کیفیت Abbe 81.6 است. افزون‌براین، با فرمولاسیون Zeiss T پوشیده شده است که باعث کاهش تابش خیره‌کننده می‌شود. این لنز به دیافراگم بسیار عریض، f/1.75 مجهز است که نور بیشتری را وارد می‌کند.
 
حسگر بزرگ یک‌اینچی IMX989 ویوو X90‌پرو پلاس در‌مقایسه‌با حسگر 1/1.3 اینچی X80 پرو پلاس، ۷۷ درصد ناحیه‌ی حساس به نور بزرگ‌تری دارد. حسگرهای ۱٫۶ میکرومتری را می‌توان در گروه‌های چهارتایی قرار داد تا به‌اندازه‌ی پیکسل مؤثر ۳٫۲ میکرومتر دست یابد.
 
X90 پرو پلاس به دو دوربین تله مجهز شده است. نکته‌ی جالب‌تر اینکه دو لنز پریسکوپ ۹۰ میلی‌متری با حسگر ۶۴ مگاپیکسلی است. این دوربین بزرگ‌نمایی اپتیکال ۳٫۵ برابری و حداکثر بزرگ‌نمایی دیجیتال ۱۰۰ برابری دارد. افزون‌براین، از لنز پرتره‌ی ۵۰ میلی‌متری روشن (f/1.6، فوکوس ثابت) با حسگر ۵۰ مگاپیکسلی در قسمت پشت آن (IMX758) بهره می‌برد. ناگفته نماند هر سه دوربین ذکر‌شده به لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) مجهز‌‌‌ند.
 
لنز فوق‌عریض برای اعوجاج کمتر بهینه شده است و میدان دید ۱۱۴ درجه و حسگر ۴۸ مگاپیکسلی (IMX598) دارد. دوربین‌های عقبی که فوکوس خودکار دارند، با سیستم لیزری زمان پرواز (TOF) پشتیبانی می‌شوند. در‌نهایت نیز، دوربین سلفی از حسگر ۳۲ مگاپیکسلی (f/2.45) استفاده می‌کند.
 
ویوو X90‌ پرو پلاس می‌تواند ویدئوهای 8K را با سرعت ۳۰ فریم‌‌بر‌‌ثانیه ضبط کند و اگر خواهان کیفیت بهتر هستید، حالت ویدئویی ۱۴ بیتی RAW نیز وجود دارد. فرمت‌های Dolby Vision و LOG نیز پشتیبانی می‌شوند و عکس‌های ثابت را با سرعت ۱۰ فریم‌‌‌‌برثانیه می‌توانید حین ضبط ویدئو بگیرید.
 
قدرت سخت‌افزاری ویوو X90‌ پرو پلاس را تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 2 تأمین می‌کند که با ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع UFS 4.0 جدید همراه شده است. این تراشه به محفظه‌ی بخار بزرگ ۸۹۰۰ میلی‌متر‌مربعی متصل شده تا عملکرد دستگاه را ثابت نگه دارد.
 
از دیگر ویژگی‌های گوشی هوشمند جدید ویوو می‌توان به صفحه‌نمایش بزرگ ۶٫۷۸ اینچی LTPO 4 AMOLED با وضوح ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل و رنگ‌های ۱۰ بیتی و حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی اشاره کرد. گفتنی است برای کاهش نور، صفحه‌نمایش این گوشی از سیستم PWM با فرکانس ۱۴۴۰ هرتز بهره می‌برد و از Dolby Vision پشتیبانی می‌کند.
 
ویوو X90‌ پرو پلاس در دو رنگ قرمز و مشکی عرضه می‌شود که هر دو بافت چرم مصنوعی دارند. گوشی یادشده استاندارد IP68 نیز دارد و این یعنی دربرابر گرد‌و‌غبار و آب مقاوم است. نکته‌‌ی دیگر اینکه ضخامت ویوو X90‌ پرو پلاس به ۹٫۷ میلی‌متر و وزنش به ۲۲۱ گرم می‌رسد که هنوز‌هم سبک‌تر از شیائومی و آیفون ۱۴ پرو مکس است.
 
وظیفه‌ی تأمین انرژی این گوشی را باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سیمی ۸۰ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی تأمین می‌کند. گفتنی است که شارژ کامل ویوو X90‌ پرو پلاس ۳۳ دقیقه طول می‌کشد. ویوو X90‌ پرو پلاس در چین با رابط کاربری OriginOS 3 عرضه می‌شود. ناگفته نماند ویوو هنوز برنامه‌ای برای عرضه‌ی جهانی این گوشی ندارد.
 
در هفته‌های آینده، مدل مجهز به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی ویوو X90‌ پرو پلاس با قیمت ۶,۵۰۰ یوآن (۹۱۰ دلار) دردسترس مشتریان چینی قرار خواهد گرفت و مدل مجهز به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن کمی‌ گران‌تر، یعنی ۷,۰۰۰ یوآن، خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.