تحلیل بازار

تلفن همراه

November 29, 2022
13:12 سه شنبه، 8ام آذرماه 1401
کد خبر: 140863

اعتراض کارگران در چین، می‌تواند تولید آیفون‌های پرو را 6 میلیون دستگاه کاهش دهد

اعتراض کارگران یکی از بزرگترین کارخانه‌های تولید آیفون در چین ممکن است باعث کاهش تولید حدود 6 میلیون دستگاه آیفون پرو شود.
 
به گزارش یکی از منابع آگاه بازار، اعتراض کارگران یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولید آیفون در چین ممکن است باعث کاهش تولید حدود 6 میلیون دستگاه آیفون پرو در سال جاری میلادی شود.
 
به نظر می‌رسد اپل در بحبوحه ناآرامی‌ها و اعتراضات کارگران کارخانه فاکسکان چین، در امان نمانده و این موضوع باعث کاهش تولید آیفون پرو در سال ۲۰۲۲ خواهد شد.
 
کارخانه فاکسکان در ژنگژو چین، اکثر گوشی‌های پریمیوم و محبوب اپل را تولید می‌کند. کارگران این کارخانه به مدت چند هفته است که به‌دلیل قوانین سخت‌گیرانه کرونایی، دست به اعتراض زده‌اند. این اعتراضات باعث شده است که کارخانه نتواند به روال سابق محصولات مورد‌نظر را تولید کند.
 
اعتراضات چین روی حجم تولید آیفون تأثیرگذار خواهد بود
به گفته منبع آگاهی که از وضعیت خطوط مونتاژ کارخانه فاکسکان اطلاع دارد، تشدید ناآرامی‌های آخر هفته و اعتراض سراسری در چین، باعث شده است که وضعیت خط تولید روال سابق را نداشته باشد.
 
گفتنی است اپل اخیراً هدف‌گذاری تولید آیفون را حدود ۱.۹۶ درصد کاهش داده بود. با وجودی که قرار بود ۹۰ میلیون دستگاه آیفون به بازار عرضه شود، اما ظاهراً این رقم تا ۸۷ میلیون دستگاه کاهش پیدا می‌کند. هرچند کارخانه فاکسکان معتقد است که می‌تواند هرگونه کسری تولید را در سال ۲۰۲۳ جبران کند.
 
وضعیت ناامیدکننده قرنطینه کرونا در چین از یک طرف و تنش‌های بین واشنگتن و پکن از سوی دیگر باعث شده تا اپل به‌دنبال کارخانه‌های دیگری برای تولید محصولات خود باشد و اخیراً ساخت آیفون ۱۴ را در چنای هند آغاز کرده است.
 
به گفته تحلیلگران جی پی مورگان، اپل قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ حدود ۲۵ درصد از کل محصولات خود را در خارج از چین تولید کند. در حالی که در حال حاضر تنها ۵ درصد محصولات این شرکت در خارج چین تولید می‌شوند.
 
ارزش سهام اپل در سال جاری حدود ۱۷ درصد کاهش یافته و باید دید در ادامه این روند به چه سمتی حرکت خواهد کرد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.